تشریح علمی و تجربیسالها تحقیق از زبان پروفسور کلی براونل، هماهنگ کننده مرکز تحقیق فربهی مدرسه علوم پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا : «اضافه وزن شما به علت برآیند نهائی از صدها عامل رفتاری شما است نظیر: خوردن در بین وعده های غذا . شما می توانید با طرح و بررسی بسیاری از تغییرات هوشمندانه در ویژه برنامه خود، ورزش و طرز تلقی از خوردن غذا، بطور طبیعی وزن خود را به حداقل برسانید»

  1. برای بسیاری از افرادی که بیقرار و همیشه فعال هستند. خبرهای خوبی داریم که روزانه در حدود 800 کالری در بدن می سورانند، مصرف این مقدار کالری معادل چندین کیلومتر راه رفتن است. فکر نکنید که چون تا حال فعالیتی نداشته اید، از این به بعد نیز نمی توانید فعالیتی داشته باشید و تنبل باقی بمانید.
  2. بنابر گفته پروفسور اریک راوسین محقق موسسه ملی بهداشت بتسلای ماریلند : «شما در هرحال می توانید تصمیم بگیرید و در هر شرایطی بدن خود را بکار اندازید، کالری های اضافی را که سبب چاقی می شود بسوزانید، و از هم اکنون برای همیشه فعال باقی بمانید» برای مثال : «بجای خواهش از دیگران که کاری برایتان انجام دهند، یا لیوان آبی برایتان بیاورند، و یا استفاده از کنترل راه دور، خود از جا بلند شوید و تلویزیون را روشن کنید، و یا کار مورد دلخواه را انجام دهید»
  3. برای دستیابی به هر چیزی از جست و خیز کوتاهی نکنید.
  4. اگر آدم خوش خوراکی هستید، باید توجه داشته باشید که حتی یک بستنی کوچک خامه دار تمام زحمات شما را برای لاغر شدن به هدر می دهد.
  5. از هم اکنون باید بدانید که مجاز نیستید بین غذاهای اصلی چیزی بخورید و برای آنکه خود را عادت دهید که نباید در خوردن زیاده روی کنید، باید از بشقاب کوچک استفاده کنید.
  6. در مواقعی که قصد خرید از فروشگاه دارید، با شکم خالی برای خرید نروید، و چیزهایی که شما را وسوسه می کند نخرید.
  7. قبل از خرید فهرست چیزهایی که برای شما ضرر دارد حذف کنید.
  8. در هنگام رفتن به فروشگاه، فقط به اندازه خرید لوازم ضروری پول با خود ببرید .
  9. در صورتیکه آپارتمان نشین هستید از پله ها استفاده کنید و آسانسور را ندیده بگیرید.

9 روش کوتاه و موثر برای کم کردن وزن بطور طبیعی