نظر به اینکه حقیقتاً تمام گوشت های بدون چربی پرندگان، ماهی و بره و گاو دارای مقدار زیادی پروتئین هستند لازم است عاقلانه با آن برخورد نمود و میزان معین و محدودی از آن همراه با غذاهای دیگر مصرف نمود. مگر اینکه شخص گیاهخوار باشد. با وجود بر این اگر شخص گیاهوار باشد باید خیلی بیشتر از مواد طبیعی بخورد تا جبران پروتئین موجود در گوشت بنماید. همچنین در اثر تحقیقات مسلم شده که از سبزیجات فیبردار کالری کمتری جذب می شود. از طرف دیگر گیاهخواران مقدار زیادی پنیر، مغزهای آجیل، روغن، بستنی میخورند تا جبران نخوردن گوشت بشود، در صورتیکه اینگونه غذاها دارای الیاف بسیار کم و کالریهای زیادی دارند، و همه چاق کننده هستند .

حقیقت دیگری که درباره پروتئین وجود دارد آنست که مخصوصاً علاقمندان به کم کردن وزن باید بدانند که پروتئین برای آنها بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از این گروه تصور می کنند با نخوردن غذا فقط چربیها را از دست می دهند، در حالیکه چنین نیست و مقدار اساسی کم شدن وزن در بین این گروه بیشتر از پروتئین است. در حین نخوردن غذا مقدار از دست دادن بافتهای بدون چربی شاید بیش از 50 درصد است. برعکس وقتی در اثر ورزش وزن کم شود، تقریباً تمام آنچه از دست میرود چربیهاست) اگر شما برای دستیابی به کم شدن وزن از این کتاب پیروی کنید و آنرا سرمشق خود قرار دهید که شامل کم کردن 300 الی 400 کالری از غذاهای اصلی در شبانه روز باشد و همزمان ورزش کنید، تمایل به از دست دادن پروتئین به حداقل خواهد بود.

من فکر می کنم که با توجه به تجربه های بدست آمده، برای اشخاصی که تمایل به کم کردن وزن دارند، این ایده بسیار خوبی خواهد بود که سعی کنند حتی 10 تا 20 گرم بیشتر از حد معمول و یا آنچه به صورت تئوری به آنها دیکته شده پروتئین بخورند. به عبارت دیگر خانمها به جای 40 گرم پروتئین پیش بینی شده 50 تا 60 گرم و آقایان به جای 50 گرم پروتئین 60 الی 70 گرم از آن مصرف نمایند.

اشخاصی که تمایل به کم کردن وزن دارند بخوانند!