بسیاری از افرادی که از رژیم غذایی گروه خونی پیروی می کنند عقیده دارند باید مثل اجدادشان غذا بخورند. زیرا ژنتیک و در نتیجه نیاز های غذایی یکسانی دارند . در اینجا برخی از توصیه های کلی برای رژیم غذایی بر اساس گروه خونی را بررسی می کنیم و می گوییم هر گروه خونی چه مواد غذایی را باید مصرف کند :

گروه خونی A

برخی به گروه خونی A لقب " کشاورز " را می دهند . زیرا اجداد این افراد بیشتر به کشاورزی مشغول بوده اند . این گروه در گوارش کربوهیدرات بهتر از دیگر گروه ها عمل می کنند ، اما هضم چربی و پروتئین های حیوانی برای آنها دشوار است .

بهتر است از یک رژیم گیاهی و یا با گوشت کم پیروی کنید . بیشتر روی سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات بدون گلوتن تمرکز نمایید . بهترین انتخاب ها هم سیب ، آووکادو ، توت ، انجیر ، گلابی ، آلو ، بروکلی ، هویج و سبزیجات برگ دار هستند . چربی های رژیمی مثل روغن زیتون ، روغن نارگیل و آجیل مصرف نمایید . تا حد امکان از گوشت و مواد لبنی پرهیز کنید . رژیم غذایی شما بهتر است دور از گلوتن ، یعنی آرد گندم و جو باشد . زیاد کافئین و الکل ننوشید . به جای آن به به چای های گیاهی و آب روی بیاورید . تمرینات ورزشی آرامش بخش مثل یوگا به شما پیشنهاد می شوند . مکمل های مورد نیاز شما هم شامل کلسیم ، آهن و ویتامین A و E می شوند .

گروه خونی B

این گروه خونی معروف به " عشایر " هستند و اجداد آنها نیز کوچ نشینان بوده اند و به نقاط مختلف مهاجرت می کردند . این گروه توانایی تحمل بیشتر مواد غذایی را دارند . یعنی با یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از ریز مغذی ها خیلی خوب کنار می آیند .

یک رژیم غذایی با میزان بالای گوشت ، میوه و سبزی رعایت کنید . برخی از انتخاب های مناسب هم شامل سبزیجات برگدار ، موز ، انگور ، آناناس ، روغن زیتون ، بذر کتان ، محصولات لبنی ، بوقلمون ، جو دو سر هستند . محصولات لبنی را تنها در صورتی که با هضم آنها مشکل ندارید مصرف کنید . از بادام زمینی ، ذرت ، عدس و مرغ اکثر مواقع بپرهیزید . به جای مرغ دیگر پروتئین ها را برگزینید . چای سبز ، آب و آبمیوه ی طبیعی بنوشید . تمرینات پر انرژی تر مثل دو و دوچرخه سواری برای شما مناسب هستند .

گروه خونی AB

این گروه نسبت به سایر گروه ها از یک سری مزایا برخوردارند . زیرا آنها قادر به گوارش همه نوع مواد غذایی ، حتی پروتئین حیوانی همراه با چربی ، هستند . وجود AB بیشتر نتیجه ی متلاشی شدن بوده تا سیر تکاملی و محیطی . به همین دلیل این گروه هم از چالش ها و هم از فواید گروه های A و B برخوردارند .

از مواد غذایی مختلف بهره ببرید . این شامل یک رژیم همه جانبه می شود . یعنی باید در رژیم شما به میزان کافی فیبر ، مواد غذایی گیاهی ، محصولات لبنی و پروتئین های حیوانی وجود داشته باشد . انواع مختلف سبزیجات ، میوه ها ، غذاهای دریایی ، غلات و حبوبات را مصرف کنید . البته باید از گوشت زیاد و دانه ها بپرهیزید . زیرا ممکن است دچار سوء هاضمه شوید . مصرف لوبیا، سرکه ، ذرت و الکل را محدود کنید. آب ، قهوه و چای سبز بنوشید . تمرینات ورزشی مختلف، چه آرامبخش و چه پر انرژی ، انجام دهید .

گروه خونی O

گروه خونی O از نوادگان شکارچیان هستند که میزان زیادی گوشت و ماهی می خوردند. این گروه از مزایای گوارشی خاصی برخوردارند ، زیرا قادر به سوزاندن کلسترول های موجود در غذاهای حیوانی ، به طور کارامد ، هستند و کلسیم مواد لبنی را بهتر جذب می کنند .

رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا داشته باشید . ماهی منبع غنی از پروتئین است . سعی کنید ماهی های مختلفی را در برنامه ی غذایی خود جای دهید . شکر را حذف نمایید ، بادام زمینی ، ذرت ، عدس ، لوبیا و غلات کمتری مصرف کنید . ورزش هایی مثل ایروبیک و دو برای شما مناسب هستند .

بهتر است به طور کلی این برنامه را در حد پیشنهاد ببینید ....