انسان چگونه باید غذا بخورد؟

ریختن هورمون در غذای جوجه ها برای آنکه آنها سریعتر رشد کنند و زودتر مرغ دار به پول برسد. در بعضی از کشورهای جهان خطری است که بیشتر باعث ناراحتی در خانمها می شود. این کار در بعضی از نقاط دنیا آنقدر طرفدار پیدا کرده که حتی در آمریکا پای ریشه درختهای میوه نیز هورمون می ریزند که میوه های درشت تری به بار آورند و بالاخره ریختن کودهای هورمون دار یا پاشیدن بعضی از هورمونها به روی سبزی های خوردنی نیز در بعضی از کشورها رایج شده است.

در ایامی که به تدریج بشر وارد قرن بیست و یکم می شود باید بداند که غذاها علاوه بر آنکه او را سیر می کند می تواند مانع بسیاری از بیماریهای او شود و یا خیلی از بیماریها را درمان کند.

به قول بقراط دانشمند معروف و مشهور یونان «بگذریم غذای ما داروی ما هم باشد» بدین ترتیب انسان باید بداند چگونه غذا بخورد، از شیرینی، چربی و نمک زیاد پرهیز کند یادش باشد که حتی بعضی از غذاهای طبیعی بیماری زا هستند، تخم مرغ تازه تخم مرغی که مدت زیادی از عمرش نگذشته، اگر خام خورده شود ممکن است باعث خصبه شود و در بعضی از مرغها میکروب خطرناک salmonella وجود دارد که از بدن مرغ وارد تخم مرغ می شود. البته اگر تخم مرغ مانده باشد. علاوه بر اینکه احیاناً دارای میکروب حصبه است خوردن تخم مرغ کهنه نیز ممکن است مسمومیت ایجاد کند و خوردن انواع همبرگر که امکان دارد به میکروب esherchia coli آلوده باشد و باعث ورم روده مزمن و اسهال های طولانی شود.

اصولاً خطر آلوده بودن غذاهای پخته کم نیست. اولاً معلوم نیست که از چه نوع مواد اولیه درست شده اند. ثانیاً آشپزخانه به هنگام طبخ آنها، رعایت اصول بهداشتی را کرده است؟ آیا نگذاشته سیب زمینی به هنگام سرخ شدن مدت زیادی در روغنی بسیار داغ و سوزان قرار داشته باشد ؟ آیا به هنگام درست کردن سالاد ، کاهو، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج آن را خیلی خوب شسته شده و با اصول بهداشتی تمیز شده اند و یا یک شستشوی سرسری انجام شده است.