چه غذاهایی می توانند فکر و روش و حالات روحی ما را تغییر دهند ؟

آنچه تا به حال در کتابهای غذایی چاپ شده فقط راجع به مواد مفید و مضر تشکیل دهنده آنها است. مثلاً در آن کتابها آمده است که چربی اشباع شده برای بدن مضر است و باعث رسوب در جدار داخلی شریانها می شود و یا نمک زیاد باعث افزایش فشارخون و خسته شدن کلیه ها می شود و استفاده زیاد از مواد نشاسته ای به چاقی انسان می انجامد و خیلی چیزهای دیگر ولی تا به حال کمتر دیده شده است که کتابی درباره اثرات غذاها روی رفتار انسانی نوشته شود و چه غذاهایی می توانند فکر و روش و حالات روحی ما را تغییر دهند ؟

به طور مسلم همانطوری که غذاها اگر حساب نشده خورده شوند باعث بیماری جسم انسان می گردند می توانند در حالات درون انسان نیز اثر بگذارند. باعث افسردگی، خستگی، بیخوابی، بی حوصلگی، اضطراب، هیجان، بیقراری، غم زود رنجی، تند خویی، ترس، بی میلی به کار، خواب زیاد، بی میلی جنسی، خشم و غصب، بی خیالی، یاس، عجولی و شتاب انسان شوند. بنابراین بایستی از این زاویه نیز غذاها را مورد بررسی قرار داد و هرکس برابر حالات روحی خود غذایی را انتخاب کند که مناسب حالش باشد چیزی نخورد که در او آنچنان را آنچنان تر کند. بنابراین شناخت غذاها از این نظر نیز اهمیت فراوان دارد و جا دارد که، برای انتخاب و نوع غذایی که می خوریم دقت کافی صرف کنیم و غذا را به خوبی بشناسیم و از اهمیت درمانی یا بیماری زایی آن گاه باشیم.

اهمیت این کتاب به خصوص زمانی ظاهر می شود که بدانیم تمام مردم دنیا دارای مشکلات فکری و روحی هستند کمتر کسی یافت می شود که در زندگی روزانه اش مسئله ای نداشته باشد، یکی فرزندش در کنکور قبول نشده و ناراحت و نگران است. یکی از بیماری فرزندش رنج می برد و غصه می خورد.

یکی اجاره ماهیانه خانه اش عقب افتاده و نگران است یکی فرزندش از سربازی فرار کرده و از آینده او بیمناک است. یکی نمی تواند از عرض خیابان عبور کند و می ترسد زیر اتومبیل برود یکی از تاریکی شب می ترسد و یکی از اینکه هر لحظه ممکن است دزدی وارد خانه اش شود وحشت دارد. یکی از اینکه هنوز دخترش شوهر نکرده برایش غصه می خورد. یکی از ترس آنکه مبادا شوهرش زن بگیرد بیم دارد یکی از اینکه زنش به سر و وضع او و خانه نمی رسد ناراحت است. یکی از اینکه در امتحان رفوزه شود ترس دارد، یکی از اینکه چک و سفته اش واخواست شده پریشان است. یکی از اینکه فرزندش مدتها است از خارج از ایران برای او نامه ای نداده رنج می برد. بنابراین ملاحظه می کنید که در این دنیا هیچکس نیست که راحت راحت باشد و هیچ فکر و غم و غصه ای نداشته باشد. حالا اگر، بدانیم چه غذایی بخوریم که این ناراحتی ما برطرف شود و یا حتی کاهش یابد ببینید چه گام بزرگی در راه سلامتی خود برداشته ایم و چه انقلابی در درونمان به وجود آورده ایم.