مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه

وقتی ما فکر می کنیم وقتی ما شعری را حفظ می کنیم وقتی ما آهنگی را از بر می کنیم دستگاه مغزی از جمله حافظه خود را به کار می اندازیم و برای این کار مغز به مواد کافی مثل کلسیم، لسی تین lecithin (که یک نوع اسیدآمینه فسفردار است) سربروزین cerebrosin (یک نوع اسید آمینه فسفردار است) و اسفنگوزین sphyngosine (یک نوع اسید آمینه فسفردار) و خیلی چیزهای دیگر مثل ویتامین های گروه b احتیاج دارد که با بودن این مواد در اختیار مغز، ما قادریم مطالب زیادی را حفظ کرده و به خاطر بسپاریم و هر یک از آنها را در زمان مناسبی که بخواهیم به یاد آوریم. بنابراین غذاهای ما باید دارای مواد مورد نیاز مغز برای حفظ کردن باشد.

سبزیها و میوه هایی مثل کرفس (جوانه زرد رنگ بالای آن) هویج تیرتیزک، آلو قرمز، تره فرنگی، کاهو، و گوجه فرنگی به تقویت حافظه کمک فراوانی می کنند پیاز دارای مقادیر زیادی سولفور یعنی گوگرد است که این ماده در پیاز باعث فعال کردن اسیدهای آمینه مورد نیاز مغز شده و غیر مستقیم به افزایش حافظه کمک می کند. غذاهایی مثل تخم مرغ با داشتن مقادیر زیادی vitelin یعنی یک فسفر لپیتد قوی levitin سولفور، فسفر، پتاسیم، آهن، منگنز و ovalbomin که یک فسفر پروتئینی و کونالبومین آهن دار می تواند به تقویت حافظه کمک فراوان کند اصولاً تخم مرغ برای فعالیت مغز بسیار ضروری است به طوری که آنهایی هم که از خوردن تخم مرغ منع شده اند اغلب اجازه دارند هفته ای دو تخم مرغ بخورند.

پنیر نیز به خاطر داشتن مقادیر زیادی فسفر و کلسیم در ازدیاد فعالیت حافظه نقش مهمی در بردارد. در پنیر مواد جالب توجهی یاقت می شود. همین طور در گوشت گاو و گوسفند نیز اسیدهای آمینه ای است که در افزایش میزان حافظه نقش آفرین هستند. خرمالو به خصوص به خاطر داشتن مقادیر زیادی منیزیوم، فسفر و پتاسیم در افزایش قدرت حافظه کمک می کند.