ناهار را خوب بخورید

بهتر است برای ناهار از پروتئین استفاده کنید البته ناهار باید سبک باشد استفاده از پروتئین در ناهار باعث می شود که در تمام روز مغز شما آمادگی و کارایی قابل ملاحظه ای داشته و بدون آنکه احساس خستگی و ضعف کنید به کار خود ادامه دهید.

در حدود صد گرم گوشت ماهی می تواند هم گرسنگی شما را مرتفع کند و هم شما را برای کار شدید و طولانی بعد از ظهر آماده نماید. البته بهتر است از سرخ کردن ماهی پرهیز کنید. اصولاً سرخ کردن مواد غذایی یکی از بدترین کارهایی است که ما می کنیم درجه حرارت روغن برای سرخ کردن مواد غذایی خیلی بالا است در حالی که در طبخ غذاها درجه حرارت آب از صد درجه بالاتر نمی رود. آن وقت وقتی شما مواد غذایی را که در یک روغن بسیار داغ و جوشان می اندازید و مدتی صبر می کنید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد آن را پشت و رو می کنید تا طرف دیگر آن سرخ گردد و این کار را به مدت طولانی انجام می دهید تا آن جسم هر دو طرفش خوب سرخ و برشته شود، دیگر مواد غذایی قابل خوردنی در آن غذای سرخ شده باقی نمی ماند. در آن درجه حرارت که خیلی بالاتر از صد درجه است تقریباً تمام ویتامین ها از بین می روند. بسیاری از مواد پروتئینی تغییر شکل می دهند و خیلی از عوامل و عناصر موجود در ماهی تابه پر روغن اکسید شده و بی خاصیت می شوند. البته ممکن است غذاها خیلی خوشمزه تر شوند، ولی باید دید که منظور ما خوردن غذای خوشمزه است یا حفظ سلامتی و تندرستی بدن. ما به هیچ وجه، حق نداریم خواص بسیار ارزنده و حیات بخش غذاها را فدای مزه آنها کنیم. متاسفانه بیشتر مردم فقط به دنبال غذای خوشمزه هستند و نه غذای بهداشتی و به همین جهت نیز بسیاری از بیماریهای که به آنها روی می آورد در اثر خوردن غذاهای غیر بهداشتی و بی فایده و بی حاصل و بی خاصیت است که فقط شکم آنها را پر کرده و برایشان رفع گرسنگی می کند.

بهرحال همانطوری که گفته شد بهتر است برای ناهار در حدود صد گرم ماهی بخورید ولی این ماهی را یا باید کباب کنید، یا بپزید و یا در فر یا Oven قرار دهید که با حرارت آن پخته و کباب شود. اصولاً ماهی یکی از غذاهایی است که هنوز مردم قدرش را نشناخته اند و نمی دانند چه غذای مفید، موثر، زود هضم و زود جذبی است و الا در هرهفته اقلاً دو سه بار در برنامه غذایی خود ماهی می گنجانیدند. البته ماهی به خاطر فسفر زیادی که دارد برای افراد کم حواس و فراموشکار غذای خوبی به شمار می رود.