رژیمی همراه با کاهش وزن روزانه

با این رژیم کم کربوهیدرات روزی 1 پوند لاغر شوید. این رژیم اولین بار در سال 1970 در مجله کاسمو پولیتن منتشر گردید. برعکس بسیاری از رژیم های دیگر، در این رژیم استفاده از میوه ها بخصوص گریپ فروت مجاز است و می توانید روزانه تا 3 بار میل کنید. بعضی از کارشناسان علوم تغذیه معتقدند که گریپ فروت در سوختن چربی بدن چون یک واسطه یا کاتالیزور عمل می نماید اما به نظر من گریپ فروت اشتیاق بسیار زیادی رژیم گیرندگان برای میوه و شیرینی را فرو می نشاند. قند طبیعی گریپ فروت جوابگوی هر دوی این احتیاجات می باشد.

وقتی این رژیم در لندن منتشر گردید در محافل سر و صدایی به پا کرد. بنا به نظر سردبیر مجله کاسمو پولیتن خانم ارنستین کارتر، وقتی طراح معروف آقای جان کاواناگ بعد از ترک سیگار مقدار قابل توجهی وزنش افزوده شده بود با استفاده از این رژیم وزن خود را کاهش داد، ستون خود در روزنامه را بپایان رسانید و از خوانندگان خود خواست تا این رژیم را بیازمایند و هر کسی که تصمیم به اجرای آن گرفت یک تمبر به مجله ارسال نماید. در عرض مدت فقط دو روز بیش از 4000نامه دریافت شد! البته منهای تلفن هایی که سبب شد روزها تماس با مجله کاسمو (که بخشی از مجله تایمز لندن است) میسر نشود. سپس این رژیم از لندن به فرانسه و هلند شیوع پیدا کرد. مجله کاسمو گزارش می دهد که از آن پس افراد زیادی با استفاده از این رژیم با موفقیت لاغر شدند.

اصول پایه هیچ رژیمی نمی تواند ساده تر از این باشد، اما برای کسب نتایج بهتر بایستی طبق دستورالعمل رفتار شود. موفقیت رژیم در توازن فوق العاده ارزش غذایی آن نهفته است، بنابراین اگر ناپرهیزی کنید و حتی یک عدد آدامس بر دهان بگذارید تمام زحمت هایتان را به هدر خواهید داد!

صورت غذای رژیم شماره 8:

در اینجا لیستی از مواد غذایی مجاز و غیر مجاز از نظرتان می گذرد. ابتدا با غذاهایی شروع می کنید که مجاز به مصرف آن هستید، البته این مطلب را قبلا بگویم که صورت غذایی روزانه شما را راضی خواهند کرد، البته در حالی که شما از غذایتان لذت می برید وزنتان در حال کم شدن است!

صبحانه: نصف گریپ فروت یا حدود 185 گرم آب گریپ فروت تخم مرغ تا 12 عدد همراه با 12 قطعه گوشت

یک فنجان قهوه سیاه یا یک فنجان چای

در اینجا یک نکته لازم الاجرا وجود دارد و آن عبارت از این است که برای هر تعداد تخم مرغ (در پختن تخم مرغ آزادید به هر طریق که مایل باشید عمل کنید) همان تعداد قطعه گوشت باید مصرف نمایید. بنابراین اگر از 4 تخم مرغ استفاده می کنید باید 4 قطعه گوشت نیز میل کنید. ضمنا توجه فرمایید که فقط یک فنجان قهوه یا چای توصیه شده است.

نهار: نهار نیز کامل است می توانید از غذاهای زیر استفاده کنید:

نصف گریپ فروت یا 185 گرم آب گریپ فروت

هر مقدار گوشت

سالاد (از برگ های سبز کاهو و ....)

یک فنجان چای با قهوه

نهارتان را نیز مثل هر وعده غذای دیگر با گریپ فروت شروع نمایید. سپس گوشت بدون چربی را با هر روش و سبک و سلیقه ای که دارید می توانید با هر مقدار کره مورد استفاده قرار دهید (کباب کنید، سرخ کنید یا بصورت آب پز مورد استفاده قرار دهید). هیچ محدودیتی برای خوردن سالاد وجود ندارد، می توانید برای سالادتان از روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که اجازه دارید فقط یک فنجان چای یا قهوه میل فرمایید. خیلی غذا میل نکنید آن قدر که احساس گرسنگی نکنید کافی خواهد بود. غذای 10 روزتان باید از لیست صفحه قبل انتخاب شود ولی می توانید آن را با سبک و سلیقه های مختلف بپزید و آماده کنید. من دوباره این رژیم را آزموده ام و لذا می توانم به شما بگویم که مجازید موارد زیر را در نهارتان اعمال کنید:

-قطعات گوشت (با هر روشی که پخته شده باشد) به صورت فرانکفورتر.

-گوشت گاو یا گوسفند به هر طریقی که پخته شود با کره میل گردد

-گوشت گاو چرخ شده و سرخ شده در کره

این غذاها لذیذ و سیر کننده هستند و به گونه ای در نظر گرفته شده اند که اگر در خارج از منزل نیز غذا میل می کنید دسترسی به آن آسان است.

شام: شام نیز تکرار نهار است با این تفاوت که علاوه بر غذای عادی هر چقدر مایل باشید می توانید از سبزیجات مجاز زیر نیز میل کنید:

-نصف گریپ فروت یا حدود 185 گرم آب گریپ فروت

-هر مقدار گوشت

-هر مقدار سبزی مجاز

-سالاد

-چای یا قهوه (فقط یک فنجان)

در صورت تمایل هنگام خوردن سبزیجات از کره یا از سس استفاده کنید.

دومین باری که این رژیم را مورد استفاده قرار دادم دیگر نمی توانستم هیچ گوشتی را بدون تزئینات بیشتر تحمل نمایم. اگر شما نیز به این مرحله رسیدید می توانید تغییراتی مختصر را به لحاظ نحوه پخت و پز گوشت ها به وجود آورید.

سبزی های مجاز: در این رژیم میوه ها و سبزیجات بدون نشاسته و بدون قند توصیه شده است بنابراین از خوردن سیب زمینی، ذرت، نخود و لوبیا باید اجتناب کرد و به جای آن از میوه ها و سبزی های زیر استفاده فرمایید.

کلم فندقی، کلم پیچ، کلم گل.

جعفری، اسفناج، برگ ترب، شاهی

ضمنا مصرف هر نوع کاهو به همراه خیار، گوجه فرنگی و کرفس به هر میزان و مقدار توصیه می شود. در این رژیم از مصرف مارگارین بپرهیزید. و بجای آن از کره حیوانی استفاده کنید.

همچنین استفاده از زیتون، سبزیجات، بادام خاکی برای سالادهایتان از روغن سویا (نوعی دانه روغنی ) و سرکه بلامانع است.

راهنمایی: در آغاز رژیم خود را وزن کنید و سعی کنید هر دم خود را وزن نکنید تا روز پنجم-چرا باید این قدر منتظر بمانید؟ یکی از عجایب این رژیم این است که تا روز چهارم ترازو حتی اندکی کاهش وزن را نشان نمی دهد. آن گاه در روز پنجم بایستی 5 پوند (حدود 2.250 کیلوگرم) از وزن شما کم شده باشد. و از روز پنجم به بعد تقریبا روزی 1 پوند و در روز دهم بایستی 10 پوند سبک تر شده باشید!