تاثیر میوه بر روی جوان ماندن و شادابی پوست

دوره وفور این میوه است. این میوه در سرزمین هایی که روزهای طولانی و شب های سرد دارد بهتر عمل می آید رنگ این میوه نسبت به نوع و میزان رسیده بودن آن ممکن است آبی پررنگ، سیاه و یا ارغوانی باشد.

در این میوه سیلیکون که در اوایل کتاب راجع به آن بحث مفصلی داشتیم زیاد یافت می شود. این میوه برای افرادی که به مرض قند نیز دچارند بسیار مفید است و در آن مواد کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین A، ویتامین B1 و ویتامین C زیاد می شود. در ضمن در این میوه مواد تحریک کننده ای وجود دارد که باعث تحریک غده لوزالمعده می شود، که نقشی بسیار مهم در بدن ما بازی می کند لوزالمعده با ساختن انسولین قند زیاد خون را می سوزاند و کمبود این هورمون است که انسان را به مرض قند دچار می کند به علاوه از خود هورمونی دیگر به نام گلوکاکن glucacon ترشح می کند که هر وقت قند خون کم می شود و خطر فرورفتن انسان در اغماء کم قندی وجود داشته باشد قند خون را زیاد می کند و مانع این اغماء می شود.

لوزالمعده برای هضم مواد چربی یعنی انواع و اقسام روغن ها، کره چربی، موجود در میوه ها و غذاها از خود آنزیمی به نام لیپاز Lipase ترشح می کند و چربی های مختلف چه حیوانی چه گیاهی، چه مایع و چه جامد، به وسیله این ماده هضم شده و تبدیل به چربی خود بدن می شود یعنی لیپاز چربی های غریبه را تبدیل به چربی های انسان می کند که همین چربی است که در قسمتهای مختلف بدن از جمله زیر پوست چهره انباشته شده و مانع چین و چروک زودرس آن می شود.

از لوزالمعده برای هضم مواد قندی، نشاسته ای، ماده ای به نام آمیلاز Amilase ترشح می شود که آن نیز روی غذاهایی مثل نان، برنج، سیب زمینی، ذرت، ماکارونی و امثال آن اثر کرده و آنها را تبدیل به قند می کند و همین قند است که بعداً سوخته و به سلولهای بدن ما از جمله سلولهای پوست صورت انرژی زیاد می رساند. و بالاخره از لوزالمعده آنزیمی به نام ترپسین Tripsine ترشح می شود که کارش هضم مواد پروتئینی است و وقتی غذاهایی مثل ماهی، مرغ، گوشت گاو و گوسفند، تخم مرغ، میگو، مرغابی، غاز، بوقلمون و امثال آنها خورده می شود این پروتئین ها هضم شده بعداً تبدیل به پروتئین انسان می شود و در انساج از جمله انساج چهره ذخیره می شود یا به صورت چربی در می آید که آنهم باز ذخیره می گردد.