تغذیه سالم پس از درمان سرطان

پس از اینکه دوره درمان سرطان تمام میشود، عوارض جانبی بتدریج کاهش می یابد و بیمار اشتهای خود را دوباره بدست می آورد. این فرایند تدریجی خواهد بود، زیرا تغییرات به یک شبه رخ نخواهد داد. صبور باشید. بتدریج عادات غذایی خود را بدست می آوردید. بدن شما نیاز به زمان زیادی برای بهبود دارد.

برای من مهم این بود که در اسرع وقت به همان وزن قبل بیماری و به همان نقطه اول برگردم. اما این امر کمی زمانبر و فرآیندی آهسته بود. من همیشه کسی بودم که نیمه پر لیوان را می دید و مثبت فکر میکردم. هرگز تسلیم نشدم. خانم دانته

کمی پس از پایان دوره درمان مادرم، شروع به آماده کردن پرس های کوچک غذایی کردم تا بتدریج دستگاه گوارش او به حالت طبیعی برگردد. خانم اودیله

رژیم غذایی سالم پس از دوره درمان بیماری سرطان، بسیار حائز اهمیت در بهبود بدن به وضعیت طبیعی و قبل بیماری است. با خوردن غذاهای سالم، بدن نیروی تازه پیدا کرده و شروع به تولید سلولهای جدید می کند. همچنین رسیدن و حفظ وزن سالم، آسانتر خواهد شد. هم بیماران و هم مداواشدگان بیماری سرطان باید مراقب رژیم غذایی خود باشند. چون ریسک ابتلا به سایر بیماری ها مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان (استخوان ضعیف) در این افراد بیشتر است. یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها و همچنین انواع سرطان را کاهش دهد.

یک متخصص تغذیه می تواند به شما یک رژیم غذایی سالم دهد که سریعتر بهبود یابید.

توصیه ها :

  • از دکتر تغذیه خود بخواهید که یک جدول راهنما برای آگاهی از کالری مواد غذایی و همچنین مواد مغذی که باید در طول روز مصرف کنید، را ارائه کند. این جدول شامل توصیه هایی در رابطه با مقدار هر پرس غذا و مصرف روزانه برای هر گروه مواد غذایی است.
  • محیط زندگی خود را شاد کنید. با موسیقی، روشن کردن شمع، ظروف و رومیزی جدید و ... باعث ایجاد تنوع در فضای منزل شوید. اینکار اشتهای شما را تحریک میکند.
  • یک وعده غذایی خوب با دوستان نزدیک و اقوام به طور کلی میتواند روحیه و اشتهای شما را تغییر دهد. حتی می توانید از آنها بخواهید، غذا درست کرده و به منزل شما بیاورند. میتوانید برنامه پیک نیک و خارج از منزل نیز بگذارید.

اگر شما از سرطان پیشرفته رنج می برید، مشکلات بلع و غذا خوردن شدیدتر خواهید داشت. حتماً تیم مراقبت های پزشکی شما راهکارهایی را در اختیار شما قرار می دهند. تا هم احساس بهتر هنگام غذا خوردن پیدا کنید و هم راحت تر با عوارض جانبی بیماری مقابله کنید.