برتری عسل نسبت به گلوکز خالص

جذب گلوکز در بدن به سرعت انجام می گیرد و در مواردی که بدن احتیاج فوری، به گلوکز دارد خوردن عسل تجویز می شود. برتری عسل نسبت به گلوکز خالص این است که در عسل مقدار فروکتوز تقریباً مساوی و حتی بیش از گلوکز است و چون فروکتوز (که البته از نظر رفع احتیاج بدن همان کار گلوکز را انجام می دهد) دیرتر از گلوکز جذب می شود، قند خون یکباره پس از مصرف عسل پایین نمی افتد در نتیجه عسل هم اثر برطرف کننده فوری و هم اثر برطرف کننده تدریجی احتیاج بدن به قند را دارا می باشد. به همین خاطر است که مصرف آن برای ورزشکاران بخصوص کوهنوردان توصیه می شود.

عسل هم دواست هم شفابخش و اکسیر طول عمر نیز می باشد. عسل عمر را طولانی می کند و به تقویت هریک از اعضاء و احشاء بدن می پردازد، خستگی را برطرف می کند و در افزایش نیروی جوانی و قدرت بدنی دخالت مستقیم دارد عسل دوران جوانی را طولانی می کند و قادر است رادیکالهای آزاد در بدن را خنثی کند. بنابراین غذایی بسیار مهم ضد پیری به شمار می رود. توصیه شده است برای حفظ سلامت نشاط جوانی و طول عمر هر روز یک الی دو قاشق مرباخوری عسل خورده شود.

رادیکالهای آزاد نتیجه و پس مانده فعالیت و کار سلو.لهای بدن است آنها وقتی که با سلولهای سالم رو به رو می شود آنها را به شدت آزار می دهد و از کار می اندازد و مانع فعالیت طبیعی و سالم سلول می شود و اگر این رادیکالهای آزاد مدت های مدیدی در بدن ما به خرابکاری بپردازند باعث ضعیف شدن شدید بدن و هجوم بیماریها به پیکر انسان می گردند.