آیا تا به حال به فکر آب کردن چربی های شکم افتاده اید؟ آیا آرزوی داشتن کمری باریک را دارید؟ تحقیقات اخیر دلایل جمع شدن چربی های اضافه را کشف کرده و راه حل هایی برای از بین بردن آنها و کاهش وزن پیشنهاد می کند. دراین فرآیند نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی 72 درصد کاهش می یابد، به علاوه خطر ابتلا به سرطان، سکته مغزی و سایر بیماری های مزمن به نصف کاهش می یابد.

چگونه به سرعت چربی های اطراف شکم را از بین ببریم

به یاد داشته باشید که چاقی شکم فقط به دلیل اینکه شما را از جلوی آینه رفتن ناراحت می کند، رنج آور نیست. وجود چربی های اضافی در قسمت میانی بدن که با هر سال گذشتن افزایش نیز می یابد، خطر ابتلا به دیابت نوع2، زوال عقلی و سایر بیماری ها را نیز افزایش می دهد. با این حال اگر به فکر از بین بردن بافت های اضافی اطراف شکم هستید، این ترفند ها برای دستیابی سریع به این هدف می تواند مفید باشد.

تاثیر فیبر ها

افراد با سطح قند خون متغیر نسبت به کسانی که قند خون ثابت دارند، بیشتر در معرض انباشتگی چربی در قسمت میانی بدن هستند. محققان کلمبیایی دریافته اند که با دریافت روزانه 750 تا 1500 میلی گرم از گلوکومانان، که از ریشه گیاهی ژاپنی گرفته شده و حاوی فیبر محلول در آب است، می توان 3 کیلو در ماه وزن کم کرد، که این ماده بیشتر بر چربی های شکمی موثر است. البته قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

پرهیز از خوردن و آشامیدن پس از فعالیت

از نوشیدن انواع آشامیدنی به غیر از آب و خوردن هرگونه مواد غذایی تا 40 دقیقه پس از فعالیت های شدید بدنی پرهیز کنید. ورزش کردن غده پانکراس را برای تولید آنزیم لیپاز تحریک و تقویت کرده که این آنزیم سوخت و ساز بدن را تا 51 درصد افزایش می دهد.

تاثیر خواب در کاهش سریعتر سایز دور کمر

مطالعات اخیر نشان میدهد، افرادی که کمتر از 5 ساعت در شبانه روز می خوابند، بیشتر از کسانی که حداقل 7ساعت در روز می خوابند، در معرض تجمع چربی های اطراف شکم قرار دارند. با داشتن خواب و استراحت کافی، میل به دریافت قند در بدن کاهش می یابد.

اصلاح حالت بدن هنگام ایستادن

به نظر می رسد، آسان ترین ترفند که مانند بمب چربی های شکم را منفجر می کند، چند ثانیه بیشتر وقت نمی گیرد. بهترین توصیه چیست؟ صاف ایستاده و حالت بدن خود را تنظیم کنید به طوری که ستون فقرات کاملا صاف قرار گیرد. این ترفند ساده کمک زیادی در آب کردن چربی های شکم میکند چون عضلات شکم برای صاف نگه داشتن بدن از انرژی ذخیره شده در چربی ها استفاده می کند. وقتی هنگام راه رفتن یا ایستادن بدن خمیده باشد، این عضلات به خواب می رود و به این معنی است که از چربی ها استفاده ای نشده و نمیسوزند. متخصصین توانبخشی و آمادگی جسمانی بر این باور هستند که اصلاح حالت بدن حتی ممکن است به کاهش 2 کیلویی وزن بینجامد.

شکست چربی های شکم با کمک غذاهای حاوی رنگدانه

محققین در یافته اند، هر کدام از رنگدانه هایی که رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، آبی، سبز، بنفش سبزیجات و میوه هارا تشکیل می دهند، حاوی مواد مغذی هستند که باعث کاهش کورتیزول (یکی از علل عمده تجمع چربی) می شود و تبدیل به آنزیم هایی می شود که باعث افزایش 25 درصدی سوختن چربی های شکم می شود.

کمر خود را با آجیل ها باریک کنید

از هر چهار نفر، سه نفر کمبود میزیم دارند. منیزیم ماده ای معدنی است که باعث سوختن چربی های انباشته می شود. آجیل ها و دانه های گیاهی منبع منیزیم هستند.  قرار دادن نصف فنجان  آجیل یا دانه های گیاهی در رژیم غذایی، می تواند 2سایز در طول 6 ماه متوالی از سایز دور کمر بکاهد.

با دارچین شکم خود را تخت کنید

دارچین یکی از مواد طبیعی است که باعث سوختن قند می شود و از مقاومت قند ها دربرابر انسولین که باعث تجمع آنها به صورت چربی می شود، جلوگیری می کند. روزانه 2 قاشق چایخوری دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده و شاهد تاثیر آن باشید (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید).

با چای سبز تاثیر ورزش را بیشتر کنید

آیا نتیجه دلخواهی از ورزش کردن دریافت نمی کنید؟ طبق گزارش مجله تغذیه، اگر پس از هر فعالیت بدنی و ورزش فنجانی چای سبز میل کنید، پس از 12 هفته تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

روغن نارگیل و اجتناب از روغن های ترانس

چربی های ترانس به طور طبیعی ساخته نمی شوند، بنابراین بدن توانایی تجزیه آنها را ندارد. در نتیجه این چربی ها باعث کاهش سطح قند خون و چاقی می شود. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی، حاوی خوراکی های  پرچرب مانند مارگارین، چاقی شکم را تا 33 درصد افزایش می دهد. در مقابل روغن نارگیل سوختن چربی را سرعت می بخشد.

با تنفس عمیق استرس را ضربه فنی کنید

استرس نه تنها باعث تحریک اشتها می شود، بلکه باعث کاهش سوختن چربی های شکم نیز می شود. آسان ترین روش از بین رفتن استرس، تنفس عمیق است که در مدت 60 ثانیه سطح استرس را کاهش می دهد. تنفس عمیق به این صورت است که به آرامی تا 7 شمرده و هوا را از طریق بینی به داخل ریه بفرستید، سپس دوباره به آرامی تا 7 شمرده و آنرا خارج کنید. این کار را 8 تا 10 مرتبه تکرار کنید تا به آرامش دست یابید.

استویا و سوزاندن چربی ها

بسیاری از مردم فکر می کنند، مصرف روغن و چربی باعث چاقی می شود. اما در واقع خوردن قندها بیشتر روی انباشتگی چربی تا و چاقی تاثیر می گذارد.  اما چگونه؟ افزایش سطح قند خون، بتعث ترشح بیشتر انسولین از غده پانکراس شده و وجود مقدار زیاد انسولین در خون سیگنال هایی برای ذخیره بیشتر چربی در بدن تولید می کند.

شیرین کننده طبیعی استویا! که از برگ های گل داودی تهیه می شود. این شیرین کننده بدون کالری و دارای شاخص گلیسمی(یعنی با سرعت کمتری گلوکز آزاد می کنند) پایینی است. این شیرین کننده ها باعث افزایش وزن و قند خون نمی شوند زیرا حاوی گلیکوئید است که به طور طبیعی شیرین بوده و مولکول قندی ندارد.