قرص های مسکن را دور انداخته و دارو های طبیعی را برای درمان سردردهای مزمن و سردردهای میگرنی امتحان کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب هزاران سال است که به عنوان دارو مصرف می شود بنابراین می تواند باعث رفع سردردهای شما شود. یک چهارم فنجان سرکه سیب را به دو لیوان آب جوش اضافه کنید و 10 دقیقه بخار آن را زیر یک حوله تنفس کنید. سپس صورت خود را شستشو دهید.

نعنا و قرص نعنا

هیچ چیز بیش از نعنا نمی تواند خنک کننده و تسکین دهنده باشد. هنگام سردرد قطعه ای از ساقه و برگ نعنا روی شقیقهه های خود گذاشته و یا مقداری روغن نعنا روی آن ها بمالید.

حرکات کششی

برخی سردردها ممکن است نتیجه گرفتگی گردن و یا فشار روی استخوان فک باشد، بنابراین تلاش برای رفع آنها با انجام برخی حرکات کششی می تواند موثر باشد. سعی کنید گردن خود را با بالا و پایین بردن چانه، حرکت دهید و یا به آرامی سر خود را از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید. همچنین حرکات کششی آرام یوگا می تواند در بهبود سردر های تکرار شونده کمک کند.

یخ

برای رفع فوری سردرد، یک لیوان یا بطری آب خنک را روی شقیقه های خود نگه دارید. این قسمت از سر در طول سردرد، ملتهب است با خنک ردن آن می توانید از شذت سردر بکاهید.

تغییر رژیم غذایی

شواهدی وجود دارد که ثابت میکند برخی غذا ها و نوشیدنی ها باعث بروز سردرد می شود. بنابراین اگر سردردهای مداوم دارید، بهتر است نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید. برخی از غذاها و نوشیدنی هایی که قطعا منجر به سردردهای میگرنی می شوند، کافئین و نوشیدنی های الکلی است. اما لبنیات مانند شیر، شکلات، گوشت های تخمیری و فرآوری شده و آجیل ها نیز ممکن است سبب بروز سردرد شود.

رفع سردرد با مداد

ممکن است کمی غیر واقعی به نظر برسد، اما نگه داشتن یک مداد بین دندانها، می تواند سبب آرامش ماهیچه های فک شده و به دنبال آن سردرد شما بهبود یابد. نیازی به فشار و یا گاز گرفتن آن نیست فقط به آرامی مداد را بین دندان ها نگه دارد سپس تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

پرورش گیاه خانگی

با اینکه بدیهی است که نتیجه فوری نخواهد داشت، اما تحقیقات نشان می دهد گیاهان خانگی می توانند شدت و تکرار سردرد را کاهش دهند و همچنین دارای خواص و فواید دیگری نیز برای سلامتی عمومی بدن دارند.