برای کاهش وزن نیاز دارید که کالری وارد شده به بدن خود را کاهش دهید. غذاهایی وجود دارند که مدت زمان بیشتری ما را سیر نگه داشته و از دریافت کالری بیشتر جلوگیری خواهد کرد. در این مطلب چند مورد از این غذاها را نام خواهیم برد.

1-نخود فرنگی

نخود فرنگی گزینه ای مناسب برای میان وعده، اضافه کردن به سالاد و سوپ است. نخود فرنگی به دلیل فیبر بالایی که دارد، باعث می شود مدت زمان بیشتری سیر مانده و از پرخوری جلوگیری می کند. همچنین غنی از پروتئین نیز هست.

2-سوپ

اگر قبل از هر وعده غذایی مقداری سوپ بخورید، تاثیر زیادی در کاهش وزن خواهد داشت. چون سوپ باعث می شود سلول های شما کمتر هورمون گرسنگی ترشح کرده و باعث کاهش اشتها می شود. مطالعات نشان می دهد، غذاهای مایع بیشتر احساس سیری داده و چون به آرامی دفع می شوند، مدت طولانی تری نسبت به غذاهای جامد و سنگین شما را سیر نگه می دارند.

3-تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل دارا بودن ترکیبی از پروتئین ها و اسیدهای چرب مفید، کمک می کند، مدت بیشتری سیر بمانید. تخم مرغ آب پز یک هفته در یخچال ماندگاری دارد. می توانید چند تخم مرغ آب پز در یخچال داشته باشید تا یک تخم مرغ در روز به آسانی میل کنید.

4-کینوا

این دانه، کربوهیدرات فاقد گلوتن است و غنی از پروتئین است. وقتی کربوهیدرات با پروتئین ترکیب می شود، با سرعت کمتری وارد جریان خون میشود. این ویژگی باعث تنظیم قند خون و کاهش قند طلبی شده و مدت بیشتری سیر نگه می دارد.

5-بروکلی

کلم بروکلی یکی از معجزات در لاغری  است. چون دارای کالری بسیار کمی است. بروکلی غنی از فیبر و آب است که همین ویژگی باعث ایجاد حجم با کمترین مقدار کالری شده است. فیبر موجود در کلم باعث می شود، بیشتر احساس سیری کرده و همچنین دیرتر هضم می شود و از پرخوری جلوگیری می کند.

6-جو

جو حاوی فیبر محلول در آب است که باعث هضم سریع و حرکات منظم روده خواهد شد و از نفخ جلوگیری می کند. این فیبر ها باعث تنظیم قند خون شده و از قند طلبی بیش از حد جلوگیری می کند. می توانید فرنی جو را در وعده صبحانه و یا قبل و بعد از ورزش میل کنید. آزاد شدن آهسته کربوهیدرات های جو، باعث بازسازی ماهیچه ها شده و منیزیم حیاتی ماهیچه ها را که ماده ای حیاتی برای آنهاست، تامین می کند.

7-سرکه

اضافه کردن مقدار کمی سرکه به سالاد، باعث بهبود عمل هضم و بیشتر باقی ماندن غذا در معده می شود. همچنین از افزای قند خون پس از غذا جلوگیری کرده و تا 3 ساعت، نیاز بدن به قند را کنترل می کند.

8-ماست یونانی

ماست یونانی منبعی غنی از پروتئین بوده و فاقد قند است. پروتئین باعث افزایش مدت زمان سیری و کاهش اشتهای کاذب می شود. همچنین مملواز کلسیم است.