فصل تابستان نزدیک است و گرمای هوا باعث از دست رفتن بیشتر آب بدن می شود. بنابراین بدن نیاز بیشتری به دریافت مایعات دارد. همه میدانیم که آب بهترین نوشیدنی است. اما گاهی نیاز داریم نوشیدنی های متنوع و خوشمزه نیز بنوشیم. نوشیدنی ها و شربت های موجود در بازار دارای قند مصنوعی و مواد نگه دارنده زیادی هستند که مضر خواهند بود. بنابراین بهتر است از نوشیدنی های سالم و طبیعی که به راحتی و با استفا از مواد موجود در منزل حاضر می شوند استفاده کنیم. در این مطلب دستور تهیه چند نوشیدنی ساده و طبیعی و سالم را با شما به اشتراک می گذاریم. این نوشیدنی ها بسیار مقرون به صرفه بوده و در عین حال خوش طعم و لذت بخش نیز هستند.

1-آب نارگیل بدون شکر

هنگامی که صحبت از نوشیدنی و غذاهای سالم می شود، فکر می کنیم باید غذاهای بدون طعم و مزه ر تحمل کنیم. در حالی که تصوری کاملا اشتباه است. دست است که آب بهترین نوشیدنی است اما می توانیم برخی نوشیدنی ها را نیز در کنار آن استفاده کنیم. آب نارگیل طبیعی یکی از آنهاست البته به شرطی که بدون اضافه کردن شکر، بنوشید.

2-آب سبزیجات

بهتر است بدانید، نوشیدنی های سالم فاقد قند مصنوعی هستند و برای دستیابی به چنین نوشیدنی هایی بهتر است آنها را در خانه به دست آورید و این کار با گرفتن آب سبزیجاتی مانند هویج، آب گوجه فرنگی و آب خیار بگیریدو برای خوش طعم تر شدن آنها می توانید با آب میوه های دیگر نیز مخلوط کرده و بنوشید.

3-کفیر

لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم است. اما برخی افراد از لبنیات فراری بوده و آن را در رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما نوشیدنی کفیر یکی از بهترین نوشیدنی های لبنی است که از ششیر ساخته شده و سرشار از باکتری های مفیدی است که باعث سلامت روده خواهد شد.

4-قهوه خنک

همان اندازه که در زمستان یک قهوه داغ لذت بخش است، یک فنجان قهوه خنک در تابستان لذت بخش خواهد بود. یک فنجان قهوه دم کرده و همراه با چند تکه یخ آن را در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید تا یخ ها پودر شود. می توانید از مقداری شیرین کننده طبیعی نیز استفاده کنید. این نوشیدنی خوش طعم و لذت بخش را میل کنید.

5-آبمیوه های خانگی

همانند آ سبزیجات، آب میوه ها را نیر می توانید در خانه تهیه کنید. هنگام تهیه آبمیوه به هیچ عنوان از شکر استفاده نکنید. اگر بدون شکر نمی توانید آبمیوه بخورید، سعی کنید شیرین کننده های طبیعی را جایگزین شکر سفید کنید. می توانید آب برخی میوه ها را با یکدیگر مخلوط کرده و طعمی جدید بسازید.

6-یخ های میوه ای

25pic2

تکه های یخ میوه ای، یک ایده جالب برای سرگرمی است. مرتبه بعدی که می خواهید یک آبنبات بخورید، میتوانید از یخ های دارای تکه های میوه استفاده کنید که هم سالم بوده و هم خوش طعم است. برای تهیه آن میوه دلخواه خود را تکه تکه کرده و در قالب یخ بگذارید و روی آن آب ریخته بگذارید منجمد شود. سپس در موقع نیاز از آن بهره مند شوید.

7-آب طعم دار

آب طعمدار شده ممکن است تکراری به نظر برسد اما بهترین نوع نوشیدنی است. می توانید از هر نوع گیاه یا سبزی یا میوه دلخواه برای طعم دار کردن آب استفاده کنید. برگ های نعنا، تکه های لیمو و خیار می توانند گزینه های مناسبی باشند. همچنین می توانید از گیاهان دارویی مانند به لیمو، اکالیپتوس، اسطوخودوس و ... نیز استفاده کنید.

8-اسموتی ها

در کودکی عادت به نوشیدن اسموتی با یخ و شکر فراوان داشتیم. اما امروز می دانیم مصرف شکر سفید، مضرات متعددی همراه دارد. بنابراین مخلوط هر نوع میوه با یخ را می توانید بدون شکر استفاده کنید. اگر عادت به شیرینی زیاد دارید، از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.

9-چای

این نوشیدنی با اینکه گرم است، اما نوشیدن آن در هر فصلی لذت بخش است. نوشیدن چای باعث از بین رفتن خستگی روزانه شده و یکی از انتخاب های بیشتر افراد است. می توانید انواع چای را انتخاب کرده و آن را با گل محمدی، چوب دارچین، لیمو عمانی، هل و .... طعم دار کنید.

10-لیموناد

25pic3

لیموناد یک نوشیدنی لذیذ است اما سرشار از شکر است. اما می توانید آن را بدون شکر و فقط مخلوط آب و لیمو و گلاب بنوشید. در صورت نیاز می توانید از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.