اولین کاری که صبح پس از بیار شدن انجام می دهید چیست؟ بیشتر افراد اولین کار آماده کردن یک فنجان قهوه است. اگر عاشق قهوه هستید بهتر است بدانید این نوشیدنی در مقدار مناسب چه فوایدی نیز دارد.

1-کمک به چربی سوزی

کافئین موجود در قهوه به چربی سوزی در بدن کمک می کند. باعث افزیش متابولیسم شده که این امر باعث سوختن بیشتر چربی می شود. بنابراین همراه با لذت بردن از یک فنجان قهوه صبح، چربی سوزی نیز خواهید داشت.

2-فیبر

همه ما باید در رژیم غذایی خود فیبر مصرف کنیم. کمبود فیبر در بدن به سرعت تاثیرات خود را در دفع نشان خواهد داد. قهوه دارای فیبر است که با نوشیدن دو فنجان قهوه در طول روز فیبر مناسبی را به بدن خود وارد خواهید کرد.

3-مبارزه با نقرس

قهوه بهترین دوست بیماران نقرسی و یا افراد در خطر ابتلا به نقرس است. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش دردو التهاب ناشی از بیماری نقرس کمک خواهد کرد.

4-کاهش افسردگی

افسردگی احساسی است که بیشتر افراد بارها آن را تجربه کرده اند. تحقیقات ثابت کرده، کافئین موجود در قهوه می تواند به کاهش احساس افسردگی کمک کند.

5-قهوه دشمن بیماری پارکینسون

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد قهوه دشمن بیماری پارکینسون است و می تواند عوارض این بیماری را کنترل کند. نوشیدن 2 تا 4 فنجان قهوه در روز، باعث کاهش علائم این بیماری خواهد شد.

6-مفید برای کبد

اگر نگران کبد خود هستید، بیشتر قهوه بنوشید. زیرا قهوه پس از هضم مواد شیمیایی تولید کرده که فرسودگی بافت را کند می کند. همچنین خطر التهاب و سرطان کبد را نیز کاهش می دهد.

7-کاهش درد

پس از فعالیت های شدید بدنی، درد به سراغ عضلات و ماهیچه ها می آید. می توانید با دو فنجان قهوه در بین کار، درد را کاهش داده و آرامش را به ماهیچه ها بازگردانید.

9-کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

برخی افراد، در خانواده و اجداد خود کسانی را دارند که دچار بیماری های ژنتیکی هستند. یکی از این بیماری ها آلزایمر است. اگر در بستگان نزدیک شما دچار چنین بیماری هایی هستند، بهتر است به فکر پیشگیری باشید. قهوه می تواند این خطر را کاهش دهد. زیرا در دانه های قهوه آنزیم هایی وجود دارد که از تشکیل پلاک در مغز جلوگیری می کند.

10-کاهش خطر گسترش MS

MS یک بیماری سخت است. دانشمندان به این نتیج رسیده اند که نوشیدن قهوه درصد احتمال خاموش شدن این بیماری را افزایش می دهد. قهوه التهاب را در هر نقطه ای از بدن می تواند کاهش دهد. با نوشیدن قهوه التهاب را در سیستم عصبی خود کاهش داده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

11-کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

اگر نگرانی ابتلا به سرطان روده بزرگ را به دلیل وجود این بیماری بین افراد خانواده دارید، جای نگرانی نیست. می توانید این خطر را کاهش دهید. یک راه برای کاهش خطر، نوشیدن قهوه است. قهوه دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که محققان ثابت کرده اند می تواند این خطر را کاهش دهد.

12-قهوه سرشار از مواد مغذی

بسیاری از افراد فکر میکنند قهوه مواد مغذی ندارد و صرفا نوشیدنی با ارزش غذایی کم است. اما این تصور کاملا اشتباه است. قهوه سرشار از ویتامین های B2، B5، منگنز، پتاسیم، منیزیم است. این ها موادی هستند که بدن نیاز داشته و می توانید با نوشیدن قهوه هم لذت برده و هم ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را تامین کنید.

13-کاهش خطر بیماری های قلبی و بروز سکته

 زمانی بود که افراد تصور می کردند، نوشیدن قهوه باعث افزایش خطر بروز بیماری های قلبی و سکته می شود. اما امروزه دانشمندان خلاف این را ثابت کرده اند. یک فنجان قهوه هنگام صبح خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید، مفید ست.

14-افزایش انرژی و رفع خستگی

این مورد از فواید قهوه ممکن است شگفت انگیز نباشد اما وجود دارد. قهوه حاوی کافئین، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند انرژی شما را افزایش دهد. در نتیجه احساس خستگی را از شما دور کرده و باعث می شود بیشتر احساس شادابی و سلامتی کنید.

بنابراین اگر به دنبال دلیلی برای وارد کردن یا نگه داشتن قهوه در رژیم غذایی خود بودید، اکنون 14 مورد از آن را می دانید. بنابراین قهوه علاوه بر لذت بخش بودن، برای بدن نیز سودمند است.