دلیل ممنوع بودن خوردن غذا، در ساعات آخر شب، فقط دیدن کابوس نیست. این دلایل همچنین در مورد خوردن تنقلات در اواخر شب نیز صدق می کند. پس از گذت چندین دهه از تحقیقات علمی در مورد تغذیه، محققان به این نتیجه رسیدند که محدود کردن خوردن غذا به اوایل روز، یکی از مهم ترین نکات مربوط به رژیم غذایی سالم است. این بررسی ها نشان می دهد، خاموش کردن چراغ آشپزخانه در اوایل عصر و عدم قرار دادن فاصله زیاد بین وعده ناهار و شام، تاثیر مثبتی بر کاهش وزن، متابولیسم چربی و کنترل بیماری های قلبی و دیابت دارد.

محققان به مدت دو ماه از 9 نفر بزرگسال سالم خواستند وعده های غذایی و دو میان وعده خود را بین ساعت 8 صبح تا 7 شب میل کنند و پس از دو ماه دوباره شروع به خوردن وعده ها بین ظهر تا 1 شب کنند. سپس محققان با تجزی و تحلیل وزن شرکت کنندگان، سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری، متوجه شدند وتی که افراد دیروقت غذا می خورند، وزن، انسولین، گلوکز ناشتا، کلسترول و تری گلیسیرید وضعیت بدتری پیدا می کنند. تغییرات هورمونی داوطلبان نیز نگران کننده بود. خوردن دیر وقت غذا، باعث افزایش هورمون های تحریک کننده اشتها و کند شدن آزاد شدن هورمون های سیری می شود. در حالی که این موارد در مورد زمانی که وعده های غذایی در اوایل روز محدود شدند، کاملا برعکس بود. نتیجه این است که خوردن غذا در صبح زود، در واقع به جلوگیری خوردن غذا در اواخر شب کمک می کند.

از مطالعات مربوط به کمبود خواب متوجه می شویم، وقتی کمبود خواب دارید، باعث می شود در اواخر شب بیشتر غذا بخورید که بر وزن و متابولیسم تاثیر منفی خواهد داشت. اما تحقیقات اخیر در مورد خواب کافی کمک می کند، تصویر جامع تری از فواید محدود کرد وعده های غذایی در اوایل روز به ما می دهد. دیروقت غذا خوردن، باعث ایجاد اثر منفی بر وزن و، انرژی و نشانگر های هورمون هایی مانند گلوکز و انسولین، کلسترول و تری گلیسیرید که دلیل بروز مشکلات قلبی و عروقی است، می شود.