سیب زمینی سرخ شده شور و ترد، شکلات های نرم و شیرین، کیک های خوش مزه، پیتزای پر از پنیر و بستنی، خوراکی هایی هستند که اکثر افراد به خوردن آنها تمایل زیادی دارند و بیشتر اوقات هوس خوردن خوراکی هایی مشابه آنها دارید. نمی توان به طور دقیق دلیل این هوس و اشتها را مشخص کرد، اما متخصصان تغذیه سعی دارند آن را به سلامتی مرتبط کنند. هوس های غذایی می تواند دلایل بسیاری داشته باشد، مانند افت ناگهانی انرژی، کمبود برخی مواد مغذی و یا فقط یک غریزه و هوس ناگهانی باشد. در این مطلب می توانید دلیل اشتها و هوس های ناگهانی را بدانید.

شکلات

آیافکر می کنید حال و هوای فعلی شما نیاز به عشق، آرامش و احساس همدردی است؟ زنان اغلب قبل از عادت ماهیانه، در دوران بارداری و یا پس از یک روز سخت و پر استرس چنین احساساتی را تجربه می کنند. بنابراین در این زمان ها میل شدیدی به خوردن شکلات در خود احساس می کنند. این میل به این دلیل است که می خواهند حال و هوای خود را کمی بهتر کنند. علاوه بر قند و چربی موجود در شکلات، آنتی اکسیدان آن نیز باعث بهبود شرایط روحی می شود. شکلات توانایی زیادی در افزایش هورمون شادی در بدن دارد.

پنیر

آیا هر روز به خوردن پنیر پیتزاهای خوشمزه فکر می کنید؟ متخصصان معتقدند به دلیل کمبود اسید های چرب در بدن، افراد به خوردن پنیر و پیتزا میل و اشتهای زیاد دارند. میل و اشتها بسیار زیاد است و فروکش نمی کند. دلیل آن می تواند کمبود ویتامین Dدر بدن باشد.

بستنی

همه با بستنی دوست داریم و بدون خوردن آن تابستان را نمی توانیم بگذرانیم و خوردن آن باعث ایجاد لبخند روی چهره ها می شود. بستنی حاوی چربی و قند است. و بالاتر از همه بستنی باعث مرورخاطرات کودکی می شود و باعث بهبود حال و هوای رد می شود. نیاز به خوردن بستنی در بدن می تواند به دلیل سووزش معده و بازگشت اسید معده (رفلاکس معده) باشد. لبنیات خامه ای می تواند این دو مورد را بیش از سایر داروها بهبود بخشد.

میان وعده هایی مانند چیپس

معممولا به دلیل کمبود آب در بدن، کمبود نمک در بدن اتفاق می افتد که فرد میل به خوردن میان وعده های شور مانند چیپس می کند. در این موارد، آب بیشتری بنوشید. گای ممکن است به دلیل استرس زیاد باشد. مچنین می توانید قبل از اقدام به خوردن تنقلات شور، نفسی عمیق بکشید.

مهم نیست این غذاها  چقدر می توانند باعث بهبود روحیه شما شود، مهم این است که استفاده بیش از حد از آنها می تواند برای سلامتی مضر باشد. بهترین راه برای مقابله با هوس های غذایی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. همچنین توجه داشته باشید که روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید. هشتاد درصد افرادی که دچار این مشکل هستند، کمبود آب دارند. همچنین نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید تا اشتهای کاذب ما را کاهش دهد.