h4از جمله مغذی‌ ترین محصولات، عسل طبیعی است که سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و برخی ویتامینها مانند انواع ویتامینهای گروه "ب" می باشد و به همین دلیل مصرف روزانه آن همیشه توصیه می‌ گردد.

در این بین، گروهی از افراد به دلیل ترس از بروز اضافه‌ وزن سراغ عسل نمی‌روند اما این یک باور نادرست است؛ چرا که پژوهشهای اخیر متخصصان نشان می‌دهد که عسل، مناسبترین شیرینی‌ برای افراد چاق و دارای اضافه‌ وزن و حتی در حال رژیم لاغری می باشد؛ البته به شرطی که بیشتر از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف نشود.

از طرفی مصرف مداوم و به‌ اندازه عسل‌ طبیعی، به از بین بردن چربی‌ های بدن به‌ ویژه چربی‌ های اطراف قلب بسیار کمک می‌ کند و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سکته‌ های قلبی نیز مؤثر است.

کاهش وزن با خوردن هفته‌ای ۳ تا ۴ بار، شربت عسل و دارچین

h5علاوه بر این، عسل به دلیل کالری بسیار کمی ‌که دارد، از جمله مواد‌ غذایی شیرین محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن برای افراد چاق مشکل‌ ساز نیست؛ حتی درمانگران طب سنتی هندوستان به افراد مبتلا به اضافه‌ وزن توصیه می‌ کنند، برای کاهش وزن هفته‌ ای ۳ تا ۴ بار، شربت عسل و دارچین بخورند.

برای تهیه این شربت کافی است، یک فنجان آب‌ جوش را با ۲ قاشق چای‌ خوری عسل و یک قاشق چای‌ خوری دارچین ترکیب کرده، پیش از مصرف صبحانه میل کنند.