هنگامیکه مردان از نظر جنسی تحریک می شوند هورمون ها ، عضلات ، عروق ، اعصاب و خون همگی دست در دست هم می دهند تا نعوظ ایجاد شود.سیگنال های عصبی فرستاده شده از مغز به آلت تناسلی عضلات را تحریک می کند تا شل شوند. این به نوبه خود اجازه می دهد تا جریان خون به بافت آلت تناسلی مرد برسد. در نتیجه آلت تناسلی پر از خون شده و نعوظ به دست می آید. رگ های خونی موجود در آلت تناسلی بسته می شوند تا نعوظ تا مدت زمانی باقی باشد و آلت تناسلی در نعوظ بماند. ادامه این تحریک جنسی باعث می شود که خون در آلت تناسلی مرد آزاد گردد و آنجا را ترک کند.

در برخی مواقع در زندگی مردان ممکن است مشکل در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن بوجود آید. پس بعبارتی مشکلات نعوظ زمانی رخ می دهد که شما نمی توانید به نعوظ برسید و یا مدتی در آن حالت باشید. برای بسیاری از مردان این مشکل گاهی اوقات رخ می دهد و مسئله جدی بشمار نمی آید اما اگر این مشکل معمولا در شما رخ می دهد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. مشکلات نعوظ بعنوان های زیر شناخته می شوند :

ـ اختلال در نعوظ

ـ ناتوانی جنسی

ـ اختلال عملکرد جنسی

علل اختلال در نعوظ می تواند فیزیکی ، روانی و یا ترکیبی از این دو باشد. علل فیزیکی در واقع در مردان مسن تر شایع است و علت آن است که اختلالات می تواند اعصاب و عروق خونی را که مسئول ایجاد نعوظ است تحت تاثیر قرار دهد. علل فیزیکی مشکلات نعوظ عبارتند از :

ـ بیماری قلبی ـ تنگی سرخرگ ها ـ فشار خون بالا ـ دیابت ـ چاقی ـ کلسترول بالا ـ بیماری پارکینسون ـ اسکلروز متعدد ـ داروهای ضدافسردگی ـ اعتیاد به الکل یا مواد مخدر ـ مصرف دخانیات در درازمدت ـ تروما یا آسیب به نخاع یا ناحیه تناسلی ـ مشکلات دستگاه تناسلی مادرزادی ـ بیماری کبدی یا کلیوی ـ درمان مشکلات پروستات