از افرادی که ازدواج کرده اند می توانید در رابطه با اثرات رابطه جنسی بپرسید. بدون شک پاسخ می دهند که بسیار سرگرم کننده و انرژی بخش است و قطعا دلیل معتبری برای این حرف ارائه می دهند.پزشکان معتقدند که اثرات فیزیولوژیکی رابطه جنسی بر روی بدن قابل مشاهده است.در این مقاله سعی بر آن داریم تا در رابطه با اثرات رابطه جنسی بر بدن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

رابطه جنسی سبب تسکین درد و کاهش استرس می شود

در هنگام رابطه جنسی مواد شیمیایی در مغز منتشر می شود که به از بین بردن درد و کاهش سطح استرس کمک می کند.مطالعات صورت گرفته در دانشگاهها آمریکا نشان می دهد افرادی که از نظر جنسی فعال تر بودند اضطراب کمتری داشتند زیرا فعالیت جنسی سبب تحریک رشد سلول در هیپوکامپ می شود.اندورفین نیز در حین مقاربت در بدن تولید می شود که یک مسکن طبیعی بشمار می آید. رابطه جنسی سبب می شود با همسر خود احساس نزدیکی داشته باشید

هنگامی که شما در اوج لذت جنسی بسر می برید ، بدن شما اکسی توسین - یک ماده شیمیایی که مسئول ایجاد احساس گرمی و آرامش پس از رابطه است - تولید می کند.این ماده پیوندی قوی بین شما و همسرتان ایجاد می کند.در واقع زن و شوهری که یکدیگر را به اوج لذت جنسی می رسانند ، با یکدیگر می مانند.

رابطه جنسی اعضای بدن شما را حساس می کند

شما می دانید که رابطه جنسی هیجان انگیز است و مغز و بدن شما نیز از این موضوع آگاهی دارند.مقاربت ضربان قلب ، فشار خون و سرعت تنفس شما را بالا می برد.باعث می شود خون در آلت تناسلی ، واژن و نوک سینه ها جریان یابد و این نواحی حساس شوند. در نتیجه پوست شما ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به لمس از خود نشان دهد.هنگامی که شما به ارگاسم می رسید تنش عضلانی و تورم عروق خونی به اوج خواهند رسید.

رابطه جنسی افزایش سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن را بدنبال خواهد داشت

از آنجاییکه بدن شما سخت تر از زمانیکه استراحت می کنید به فعالیت وکار می پردازد این امر به سلامت قلب کمک خواهد کرد. ضربان قلب شما در حین مقاربت از 70 ضربه به 150 ضربه افزایش می یابد که همانند انجام تمرینات ورزشی است. رابطه جنسی نه تنها برای قلب خوب است بلکه مطالعات نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می کند.کسانیکه سه مرتبه در هفته رابطه جنسی دارند سطوح بالایی از ایمونوگلوبین در بدن آنها به چشم می خورد که اولین پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس های سرد است. رابطه جنسی یک تمرین مناسب بشمار می آید

تمام فعالیت هایی که انجام می دهید به سوزاندن کالری های اضافی کمک خواهند کرد.با توجه به طول مدت و شدت رابطه جنسی شما می توانید در حدود 50 تا 280 کالری بسوزانید.مطمئنا نظیر تمرینات ورزشی است و به سلامت قلب و بدن شما کمک می کند.