رابطه جنسی مقعدی در طول تاریخ در بسیاری از فرهنگ ها ممنوع بوده است.با این حال مطالعات اخیر نشان می دهد که این نوع رابطه جنسی در حال افزایش است. آیا افزایش این نوع رابطه جنسی خطراتی را در پی خواهد داشت؟ تجربه های جنسی یکی از بهترین راهها برای رسیدن به رضایت جنسی می باشند.برخی از پزشکان رابطه جنسی مقعدی را نکوهیده و آن را عملی صوری می دانند که ممکن است برای سلامت فرد تهدید بزرگی بشمار آید.

اجازه دهید برخی از خطرات عمده این نوع رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دهیم.

خطرات بهداشتی عمومی

ـ برخلاف واژن، بافت مقعد ارتجاعی نیست.این بدین معنا است که رابطه مقعدی می تواند دردناک و اشک آور باشد و زن را در معرض خطر آبسه مقعد ، بواسیر و یا شقاق قرار دهد.

ـ رابطه جنسی مقعدی می تواند ماهیچه های قسمت پایین لگن را تضعیف کند که در نتیجه نگه داشتن مدفوع برای فرد سخت خواهد بود.

ـ مقعد سرشار از باکتری است در نتیجه با برقراری رابطه جنسی مقعدی همسر خود را در معرض ابتلا به عفونت قرار خواهید داد.

ـ از طریق رابطه مقعدی نمی توانید باردار شوید اما همچنان امکان نشت مایع منی به داخل واژن وجود دارد که این امر سبب بارداری شما خواهد شد.

بیماری های مقاربتی

ـ ماهیت شکننده بافت های مقعد ورود بیماری های مقاربتی را به جریان خون سرعت می بخشند.

ـ رابطه جنسی مقعدی حفاظت نشده است پس یکی از عوامل ابتلا به HIV این نوع رابطه است.

ـ مطالعات اخیر رابطه جنسی مقعدی را با ابتلا به سرطان مقعد مرتبط دانسته است.پزشکان معتقدند سرطان مقعد اکثرا از طریق این نوع رابطه جنسی گسترش یافته است.

ـ استفاده از کاندوم قطعا خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش می دهد اما بازهم بطور کامل خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش نمی دهد.همچنین کاندوم در رابطه مقعدی بیشتر مستعد پارگی و نشتی است.

رابطه مقعدی به وضوح شکل خطرناکی از رابطه جنسی است.ممکن است وسوسه انگیز باشد بخصوص برای افرادی که سعی در حفظ باکره بودن خود دارند اما با این حال این رابطه برای زنان خطرناک است.