زنانی که مبتلا به تنش پیش از عادت ماهانه می باشند و در گروه C قرار دارند ولع زیادی برای خوردن،و هم چنین نشانه های هیپوگلیسمیک را دارا می باشند این گروه، برای آنکه قند خون را ثابت نگه دارند، باید هر سه ساعت یک بار غذا مصرف نمایند و از خوردن غذاهایی که کربوهیدرات های خالص و فشرده دارند امتناع ورزند و سعی کنند از غذاهای سبکی که حاوی پروتئین و کربوهیدرات های خوب و طبیعی می باشد در رژیم غذایی خود قرار دهند و مصرف نمایند.

پنیر، ماست، آجیل، تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات و حبوبات که بیش از شیرینی جات دارای ارزش غذایی هستند، می توانند یک نمونه غذای ایده آل و 24 ساعته در روزهای پیش از عادت ماهانه باشند.

هرگز مواد قندی و نشاسته ای را بدون پروتئین نخورید زیرا پروتئین دیرتر وارد خون شده و تبدیل به گلوکز می شود. در حالی که مواد قندی و نشاسته ای به سرعت وارد خون شده و نیاز به انسولین را جهت استفاده در تبدیل گلوکز ایجاد می کند و بالا رفتن انسولین برابر است با پایین آمدن قند خون و به وجود آمدن تحریکات عصبی، لذا به عنوان مثال توصیه می شود که یک سیب یا یک پرتقال همراه با یک تکه پنیر، که با کربوهیدرات و پروتئین همراه است خورده شود چرا که پنیر اثر میوه را ملایم نموده، در نتیجه تولید انسولین وضع وخیمی پیدا نمی کند. میزان قند نیز آن چنان فروکش نمی کند که سبب بروز نشانه ها و سندروم گردد.

پروتئین های رژیم غذایی، از نقش برتری در بدن برخوردارند. غذاهای پروتئینی، تنها بلوک های ساختمانی ضروری برای ترمیم بدن را در اختیار آن قرار می دهند. در صورت در دسترس نبودن کربوهیدراتها، یعنی سوخت ارجح بدن، بدن به ناچار از پروتئین برای تأمین انرژی استفاده می کند.