روغن پامچال : این گیاه در طب باستان ناشناخته است. در قرن 12 میلادی شهرت یافت و آن را گیاه فلج نام نهادند پس از یک دوره فراموشی، در قرن بیستم وقتی خاصیت ادرار آوری و به خصوص خاصیت تقویت صدری اش کشف شد، محبوبیت خود را باز یافت. از دانه های این گیاه روغنی به دست می آید که در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد شیمیایی و مغذی موجود در گیاه، دارای روغن اسید گاما لینولینک، و اسید لینولئیک می باشد. این گیاه به تولید استروژن طبیعی کمک می کند.

از روغن دانه گیاه پامچال جهت کم کردن وزن و پایین آوردن فشار خون استفاده می شود. در گرما زدگی و ورم مفاصل، مسائل قاعدگی بانوان مخصوصاً در زیادی خونریزی و کرامپ و سختی بافت ها و بیماری ها پوستی، گُرگرفتگی و بسیاری ناآرامی های دیگرکارآیی دارد روغن گل پامچال سرشار از اسید لینولئیک یکی از اسیدهای چرب ضروری بدن و اساس پروستا گلاندین ها است. پروستا گلاندین ها، گروه متنوعی از مواد که از نظر زیستی ساختاری مانند اسیدهای چرب اشباع نشده دارند و در بافت های بدن به وفور دیده می شوند. مواد شبه هورمونی پروستاگلاندین بر سندروم پیش از عادت ماهانه تأثیر می گذارد. پروستاگلاندین انواع مختلفی دارد : Pgel-1 Pgf2a -2 Pgf2a آلفا، موجب انقباضات دوره عادت ماهانه می شود. در حالی که pge 1 پروستاگلاندینی است که احتمالاً در پدید آمدن این سندروم نقش بازی می کند.

مصرف کپسول روغن پامچال موجب تأمین و افزایش اسید لینولئیک بدن می شود به این ترتیب پروستاگلاندین pge 1 افزایش می یابد و موجب کاهش فشار خون، پائین آوردن کلسترول، جلوگیری نمودن از لخته شدن خون، و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود.

به واسطه وجود اسیدگامالینولئیک در روغن پامچال می توانید در جهت تنظیم تعادل نمک و آب، در بدن از آن بهره ببرید.

مصرف روغن پامچال در بهبود سندروم پیش از عادت ماهانه کمک می کند زیرا احتمال می دهند دریافت این روغن توسط بدن، بر نشانه هایی که ناشی از فعالیت هورمون پرولاکتین است. تأثیر گذار باشد. روغن پامچال دارایی اثر مدر و ضد التهابی بر روی بدن بوده، و برای بهبود درد و توده های پستان، می تواند به عنوان یک درمان کننده طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. به این گیاه، نیز گل مغربی می گویند.