آب درمانی 1: آب انواع سندروم ها را درمان می کند. نیم ساعت پاهایتان را تا قوزک در آب داغ بگذارید و پیشانی و شقیقه ها را با پارچه ای خیس با آب سرد را ماساژ دهید. این کار مانع تجمع خون در سر می شود که برای زنانی که پیش از قاعدگی دچار سردرد احتقانی می شوند بسیار خوب است در مورد تغییر خلق پیش از قاعدگی حمام خنثی بسیار مفید است هر روز صبح، قبل از خوابف و هروقت احساس خستگی کردید و آن را با آب کمی خنک تر از دمای بدن پر کرده و 20 دقیقه در آن دراز بکشید. برای حفظ دما، مرتب آب به وان اضافه کنید.

آب درمانی 2 : بیش تر دردها در دوره قاعدگی، ناشی از انقباضات ماهیچه ای در ناحیه لگن هستند گذاشتن کیسه گرمی به مدت 5 تا 30 دقیقه روی شکم ماهیچه ها را شل کرده و درد را تسکین می دهد. افشره درمانی 1: بتاکاروتن و منیزیوم می توانند علائم نشانگان پیش از قاعدگی را تخفیف دهند از روز قبل از شروع قاعدگی با خوردن روزانه آب پنج تا هفت عدد هویج و یک مشت جعفری مقدار بتاکاروتن و منیزیوم بدنتان را بالا ببرید. اگر دچار پف گردگی ناشی از احتباس آب می شوید آب انگور تازه یا خربزه برایتان مفید است اینها مدرهای طبیعی هستند.

افشره درمانی 2 : برای کاستن دردهای دوران قاعدگی روزی 2 لیوان مخلوط اب دو عدد سیبف دو ساقه کرفس، یک پیاز و رازیانه بخورید. کرفس و رازیانه دارای ماده فیتواستروژن هستند که شبیه هورمون زنانه است و ناراحتی ناشی از قاعدگی را کاهش می دهد. زنانی که دچار درد می شوند با خوردن آب آناناس هم حالشان بهتر می شود. آناناس غنی از آنزیمی است که باعث شل شدن ماهیچه ها می گردد.

ماساژ درمانی : ماساژهای زیر می توانند مشکلات و درد قاعدگی را آرام کنند. به پشت دراز بکشید و زانوان را خم کنید. کف دست ها را روی ناحیه لگن بگذارید و با نوک انگشتان دایره های کوچکی بسازید این کار را 3 تا 5 دقیقه ادامه دهید. حالا به بغل دراز بکشید و بالشی دیگری بین زانوان بگذارید دستتان را به پشت برده و با کف آن ناحیه دنبالچه تا ناحیه کمر را به شکل دورانی ماساژ دهید. این کار را پنج دقیقه ادامه دهید.