چگونه سرد مزاجی را درمان کنید؟

بعضی از غذاها و خوردنی ها نیز برای رفع سرد مزاجی بسیار موثر است و لازم است کسانی که به این بیماری دچارند از این غذاها بیشتر استفاده کنند زعفران یکی از این غذاهای بسیار مفید برای این مشکل به شمار می رود و دارای یک ماده ضداکسیدان است و ضدسرطان نیز می باشد. جعفری، ریشه چغندر، اسفناج، پیاز، سیر، عسل، دارچین، انجیر، خرما، بامیه، ترتیزک به خصوص برای رفع سرد مزاجی زنان و تره.

پودر یا گرده گل سنجد یک ماده بسیار نیرومند برای برطرف کردن سردمزاجی در خانمها است و تنها گرده گل سنجد این بیماری را درمان می کند نه خود آن.

غذاهایی که برای رفع سردمزاجی موثر است عبارتند از اسفناج که ما قبلاً راجع به آن مطالبی به نظر شما رساندیم. البته اگر این اسفناج با بعضی مواد خوش طعم کننده و ادویه مثل زنجبیل و دارچین و هل مخلوط شود اثر خیلی زیادتر به جای می گذارد.

اصولاً بر غذاهایی که سرد مزاجی را مرتفع کرده و میل جنسی را زیاد می کنند به اصطلاح پزشکان Aphrodisiac می گویند و اسفناج یکی از آنها است ترتیزک یا شاهی و بولاغ اوتی (علف چشمه) نیز از همه خوردنی های مورد استفاده هستند. تره دارای این خاصیت است به خصوص اگر تره با غذایی که دارای عسل باشد خورده شود این اثر بهتر نمایان می شود یکی از خوردنیهایی که میل جنسی را زیاد می کند چغندر و ریشه آن است که به خصوص در کشور چین طرفداران زیاد دارد و پزشکان از این روش زیاد استفاده می کنند. چغندر دارای مواد زیر است. مواد قندی، کلسیم، فسفر ویتامین A، B3 و B1 و B2 و ویتامین ها و نیز لوسین. ایزولوسین. آرژی نین و فنیل آلاینی. زنجبیل همان طوری که ذکر شده تقویت کننده نیروی جنسی است و دارای دو ماه موثر به نام نشوگاگول و زینجرون می باشد. زنجبیل را می توان به صورت تازه با غذاها مصرف کرد و یا آن را خشک کرد و به شکل پودر یا قطعات کوچک با غذاها مخلوط نمود.

زعفران نیز همان طور که ذکر شد یک گیاه ضد سرد مزاجی است که دارای ماده موثری به نام کروستین است.

در کشورهای غربی زغفران را مثل چای دم کرده و در استکان های بسیار کوچک می نوشند.

البته زغفران دارای خاصیت نیرومند ضد پیری نیز هست یعنی یک آنتی اکسیدان قوی است در نتیجه اضافه کردن زعفران به غذاها علاوه بر خوش رنگ کردن آنها ارزش زیادی برای انسان دارد.