نحوه انتخاب کلاس ها

هم کیفیت و هم نحوه دسترسی به کلاس های بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. زمان پرسش و پاسخ برخی از کلاس ها برای زوجین کوتاه می باشد، در صورتی که سایر کلاس ها وقت کافی برای سوال و جواب زوجین و تمرینات آنها دارند. گروهی از کلاس ها بیشتر برای تئوری و گروهی دیگر نیز بیشتر عملی هستند.

مربی این نوع کلاس ها معمولاً یکی از دلایل انتخاب می باشند. بنابراین هم با مربی و هم با همسران دیگری که قبلاً در کلاس این مربی حضور داشتند، صحبت کنید.

سعی کنید فلسفه زایمان مربی منتخب شده، مشابه نگرش خودتان به زایمان باشد؛ زیرا مشکلات و مسائلی می توانند در طی زایمان ایجاد شوند.

تعداد شرکت کننده در هرکلاس را بررسی کنید. در صورتی که تعداد شرکت کننده ها 6 زوج باشد، شرکت در این کلاس انتخاب خوبی است زیرا می توانید هم توجه و هم تمرین کافی داشته باشید.

شاید در همان ابتدای بارداری بخواهید در این کلاس ثبت نام کنید، زیرا در برخی مناطق نیاز به ثبت نام از ماه های اول بارداری وجود دارد. اما تصمیم بگیرید که این کلاس ها را از ماه هشتم بارداری شروع کنید.

تقویت عضلات ناحیه تناسلی که نقش بسیار موثری در زایمان دارند، باعث انجام راحت زایمان می شود.

بسیاری از بیمارستان ها و جمعیت های مستقلی این کلاس ها را ارائه می کنند و این کلاس ها با کلاس های ورزشی و شل و سبک سازی بدن کامل می شوند. برخی از این کلاس ها حتی شما را برای نوع خاصی از زایمان که در نظر دارید آماده می کند.

تغییر آگاهانه

این روش به صورت انحراف فکر شما از درد انجام می گیرد. شما با تجسم یک صحنه زیبا و لذت بخش در طی انقباضات حس خوشحالی و راحتی خواهید داشت.

به عنوان مثال؛ وقتی احساس درد می کنید، می توانید تصور کنید که حرکت های کودکتان به سمت کانال زایمان بیشتر شده و زایمان نزدیک است. در این حالت شما می توانید روی موادر مثبت، حواس خود را متمرکز کنید.

شما می توانید توسط انحراف فکرتان از درد جهت غلبه و همراهی با درد استفاده کنید؛ گرچه این وضعیت بیشتر در مراحل ابتدای بارداری مناسب و مفید است.

برای آن که بتوانید فکر خود را از درد منحرف کرده و از احساس درد و یا ایجاد هوشیاری نسبت به درد پیشگیری کنید، بکوشید تا شماره 20 بشمارید و سپس به تعدادی از اسامی انتخابی برای کودکتان فکر کنید و یا حتی می توانید فکر خود را روی یک عکس زیبا و یا .... تمرکز کنید.

تمرکز روی شیوه های تنفسی و همچنین هوشیاری نسبت به استفاده از انواع الگوهای تنفسی- در مراحل مختلف زایمان روش مناسب دیگری جهت انحراف فکر مادر از درد است.