french-manicure-beautyمه شو: برای خانم ها در کنار داشتن چهره و موهایی زیبا و جذاب، داشتن دستانی آراسته به ناخن های زیبا و مرتب بسیار حائز اهمیت می باشد. ناخن های صاف، براق و آراسته به زیبایی دست ها می افزایند. در ادامه به نکات مفیدی برای دستیابی به ناخن هایی جذاب و آراسته می پردازیم:

1- هیچگاه ناخن خود را با دندان نجوید و پوست آن را نکنید. انجام این عمل، علاوه بر از بین بردن سلامتی ناخن، ظاهری نازیبا نیز به آن می بخشد.

2- ناخن های خود را بیش از حد بلند نکنید زیرا حالت شکنندگی آنها بیشتر شده و در صورت شکسته شدن، بسیار دردناک خواهند شد. بهتر است آنها را به اندازه طبیعی بلند کرده و نگهداری نمایید.

3- حتما همیشه پس از کوتاه کردن ناخن های خود، آنها را سوهان بزنید زیرا در غیر این صورت، ظاهری خشن و نازیبا پیدا خواهند کرد.

4- هرزگاهی ناخن های خود را در آب گرم خیس کنید و پس از گذشت چند دقیقه ای، آنها را به خوبی خشک نمایید. این امر به پاکسازی ناخن های شما کمک خواهد کرد.

5- از لاک هایی با رنگ هایی سرد و روشن استفاده کنید. بهتر است بطور همزمان از دو لاک با رنگ های متفاوت استفاده نمایید زیرا در نظر دیگران، این ناخن ها جذاب تر به نظر خواهند رسید.

6- به طور کلی، از لاک هایی با رنگ های طبیعی استفاده کنید؛ به عنوان مثال، رنگ هایی مانند هلویی و صورتی روشن، ظاهری طبیعی به دستان شما بخشیده و بسیار زیبا هستند.

7- هنگامی که مشغول کارهای منزل، شستشو، باغبانی و غیره هستید و با آب و مواد شیمیایی بسیار سر و کار دارید، حتما دستان خود را با دستکش بپوشانید زیرا تماس بیش از حد با آب و مواد شیمیایی، ناخن را شکننده و خشک و خشن می سازد.

8- سعی کنید همیشه ناخن های دست خود را با لوسیون و ضد آفتاب مناسب بپوشانید و برای چند لحظه آنها را ماساژ دهید. ماساژ ناخن ها باعث به جریان افتادن بیشتر خون در انگشتان دست شده و این عمل، رشد ناخن را تحریک می کند، بنابراین، ماساژ دستان خود را فراموش نکنید.

9- ناخن های خود را با هر نوع صابون و مواد شوینده ای نشویید زیرا آنها روغن های طبیعی ناخن را جذب کرده و باعث خشک شدن آن می گردند. دست ها و ناخن های خود را با مرطوب کننده های مناسب بشویید. این کار باعث می شود PH طبیعی پوست متعادل مانده، دست ها نرم شده و ناخن ها تقویت گردند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از پن های کلد کرم و یا اکتیان برای شستشو استفاده نمایید و پس از شستشو نیز به طور مرتب از کلد کرم استفاده کنید. (این محصولات در فروشگاه مه شو، در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده شده است). با انجام این عمل، اثرات مطلوب آن، باعث خواهد شد حس آرامش فوق العاده ای را بر روی پوست خود احساس نمایید.