mahsho e2مه شو: داشتن مژه هایی بلند، نه تنها چشم ها را درشت تر نشان می دهد و بر جذابیت چهره می افزاید بلکه از چشم نیز در مقابل گرد و غبار حفاظت می کند. راه های زیادی برای تقویت و بلند شدن مژه وجود دارد.

مژه ها نیز مانند سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که روند رشد موهای مژه خود را تقویت نمایید. در اینجا به مهمترین و بهترین روش های تقویت مژه اشاره می کنیم:

1- اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. بنابراین، لازم است که به رژیم غذایی خود، مواد مغذی را اضافه نمایید.

مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو می شوند قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می گردند.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E هستند را اضافه نمایید.

به این نکته مهم توجه نمایید که یک رژیم غذایی سالم حاوی الکل و سیگار نیست و در مقابل، به آب فراوانی نیاز دارد.

2- مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت نمایید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می گردند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه های خود را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

3- خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.