mahsho li6

مه شو: لب ها بسیار آسیب پذیر هستند زیرا نسبت به پوست همه قسمت های بدن، تنها از 3 تا 5 لایه سلول های پوستی تشکیل شده اند؛ بنابراین، به راحتی در معرض آسیب قرار می گیرند. آیا می دانید چگونه از لب های خود مراقبت نمایید؟

برای داشتن لب هایی زیبا، نرم و خوش رنگ تنها استفاده از لوازم آرایش مفید نخواهند بود. مراقبت های لازم و ضروری لب ها تنها راه حفاظت از آنهاست مخصوصا زمانی که هوا سرد و خشک می شود و لب های خشک و ترک خورده پیدا می کنید. در اینجا به توضیح مراقبت های ضروری لب ها می پردازیم:

1- بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب کافی از خشک شدن لب ها جلوگیری کرده و آنها را نرم نگه می دارد. بنابراین، سعی کنید همیشه مخصوصا هنگام هوای خشک و سرد، آب بیشتری بنوشید. افراد مسن نسبت به افراد جوان لب های خشک تری دارند زیرا ظرفیت ذخیره سازی آب سلول های پیر پوست لب کاهش می یابد؛ به طوری که اینگونه افراد باید بطور مرتب و منظم آب بنوشند.

2- به منظور افزایش رطوبت پوست لب، از کرم های مخصوص مراقبت از لب استفاده نمایید. اینگونه کرم ها به شکل رژلب طراحی شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان و ساده است. هر روز قبل از آرایش این کرم های مراقبت از لب را مورد استفاده قرار دهید.

3- لب های خود را در مقابل اشعه مضر آفتاب حفاظت کنید زیرا آنها در مقابل آفتاب بسیار حساس هستند. بدین منظور بهتر است از بهترین کرم ها و رژلب های حاوی مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمایید.

4- مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش داده و در مقابل، مصرف غذاهای ادویه دار را کاهش دهید. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین های ضروری بدن هستند و پوست لب را از خشک شدن و ترک خوردن حفظ می کنند.

mahsho li1

5- لب های خود را هرزگاهی لایه برداری کنید. حذف سلول های مرده پوست لب توسط یک پارچه بسیار نرم و مخصوص لب به همراه آب ولرم بسیار مفید است. به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید. کافیست لب های خود را با آب ولرم و یک لیف نرم به آرامی ماساژ دهید.

6- آهن و ویتامین B بدن خود را تأمین نمایید زیرا در صورت کمبود آنها، لب ها به راحتی خشک و ترک خورده می شوند. در واقع، از عوامل اصلی خشکی و ترک خوردگی لب ها، کمبود آهن و ویتامین B می باشند.

7- هرگز لب های خود را زبان نزنید زیرا بزاق دهان باعث تبخیر بیشتر آب پوست لب و خشکی آن خواهد شد. در چنین مواقعی بهترین راه از بین بردن خشکی و ترک خوردگی لب ها، استفاده از انواع بالم های مخصوص لب است.

8- هنگام خشک شدن لب ها، هرگز پوست آنها را نکنید و لب های خود را گاز نگیرید زیرا این کار موجب خشک شدن سریع لب می گردد و از طرف دیگر ممکن است خونریزی پوست لب را به دنبال داشته باشد.