mahsho ba4

مه شو: لامینیت یکی از متد های جدید و پیشرفته دندان پزشکی زیبایی می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به کمک لامینیت می توان زیبایی طبیعی را به دندان های قدامی بخشید. اما لامینیت دقیقا چیست؟

لامینیت لایه بسیار نازک صدفی است که به سطح خارجی دندان چسبانده و باند می شود و جلوه ای کاملا طبیعی و زیبا به دندان ها می بخشد.

دندان طبیعی از مینا، عاج و قسمت پالپ تشکیل شده است. مینای دندان مانند شیشه اطراف عاج را می پوشاند. قسمت اعظم بافت دندانی از عاج تشکیل شده است.

گاهی به دلایل متعددی مانند تغییر رنگ، سایش، شکستگی یا بد فرمی جزئی دندان ها تمایل به انجام لامینیت داریم که در این صورت در بعضی مواقع سطح مینایی دندان تا حدی برداشته می شود. بعد از اتمام لامینیت، دندان های مشکل دار دارای زیبایی طبیعی، زیبا و شفاف می شوند.

لایه نازک لامینیت می تواند به 2 صورت با 2 ماده خاص روی سطح خارجی دندان ساخته و باند شود. اما دقیقا چه زمانی می توان لامینیت را به کار برد؟

1- زمانی که قصد مرتب کردن جزئی دندان های قدامی را دارید، گاهی می توان از لامینیت استفاده کرد.

2- با لامینیت می توان فواصل بین دندان ها را پر ساخت.

3- زمانی که دندان ها دارای ترک خوردگی، سایش و حتی شکستگی لبه دندانی هستند می توان لامینیت را به کار برد.

4- زمانی که دندان ها به دلایل مختلفی به شدت تغییر رنگ داده و ظاهری نازیبا به دهان می دهند، می توان زیبایی دندان های خود را با کمک لامینیت به آنها باز گردانید.

5- لامینیت به منظور تصحیح خط لبخند نیز کاربرد دارد.

mahsho da

نکته:

پس از انجام لامینیت به خاطر داشته باشید که در جهت حفظ لامینیت، رعایت اصول بهداشتی صحیح و داشتن بهداشت دهانی مناسب الزامی می باشد. بهتر است اطلاعات لازم در مورد نحوه صحیح مسواک زدن و اصول بهداشتی لازم در مورد حفظ و نگهداری دندان های خود پس از انجام لامینیت را از دندان پزشک خود کسب نمایید. خمیر دندان هایی را مورد استفاده قرار دهید که دارای فلوراید زیادی هستند.