صابون اسیدی کوجیک( kojic نامی ژاپنی است، نوعی قارچ ساخته شده از قارچ انگلی گیاهان یا حبوبات یا سویا است ) را استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

صابون اسیدی کوجیک یک صابون طبیعی برای کاهش لکه های تیره رنگ صورت است. در ادامه به مزایا و عوارض جانبی این نوع صابون اشاره می شود.

اسید کوجی از دانه های سویا که در شرایط مربوط به وجود می آید حاصل می شود. بسیار مهم است که در رژیم غذایی خود از محصولات طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید. مواد شیمیایی در محصولات آرایشی عوارض جانبی بر روی پوست خواهند داشت.

مه شو:اسید کوجیک یک محصول طبیعی برای روشن کردن رنگ پوست است. متخصصین پوست به افرادی که برروی پوست خود کک و مک دارند توصیه می کنند. تقاضا برای استفاده از محصولات با این نوع اسید بسیار زیاد است این اسید به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری مصرف می شود و در قالب کرم صورت، ژل، صابون، لایه بردار صورت و سرم وجود دارد.البته صابون اسید کوجیک محبوبیت زیادی در بین افراد دارد.

نحوه استفاده از صابون اسید کوجیک :

در ابتدا کمی از صابون را بر ناحیه ای از پوست که حساسیت کمتری دارد امتحان کنید. بعد از دو الی سه دقیقه اگر پوست شما دچار خارش و حساسیت شد از استفاده از این نوع صابون خودداری کنید. اگر هیچ گونه علائمی دیده نشد می توانید به استفاده از این صابون ادامه بدهید. قبل از استفاده دست و صورت خود را مرطوب کنید . وقتی صابون را استفاده کردید کف صابون برای چند دقیقه روی پوست خود بگذارید. اگر پوست شما حساس است بیش از دو الی سه دقیقه صابون بر روی پوست شما نماند. برای پوستی که کمتر حساس است برای 3 الی 4 دقیقه صابون را بر روی پوست خود بگذارید. سپس آن را با آب ولرم بشوئید و اگر پوستتان چرب است با آب سرد بشوئید. کسانی که پوست تیره تری دارند صابون را تا 6 دقیقه نیز می توانند روی صورت خود نگه دارند البته بازهم به میزان حساسیت پوست بستگی دارد. وقتی که صابون را بر روی بدن و پوست خود میزنید به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و در نهایت از یک مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید. برای پوست های چرب مرطوب کننده هایی که بیشتر از آب تشکیل شده اند تا چربی استفاده کنید.

مزایای صابون اسیدی کوجیک :

این صابون مشکلات پوستی نظیر کک و مک و لکه های تیره رنگ را کاهش می دهد . باعث کاهش تولید ملانین می شود و رنگ پوست را روشن تر می کند. همچنین جوش، جای جوش و لکه ها را از بین می برد. نتیجه استفاده از این صابون بعد از 2 تا 4 هفته نشان داده می شود.

عوارض جانبی :

محققان گفته اند که که این نوع صابون باعث کاهش ملانین می شود تا حدی که استفاده از یک ضد آفتاب با SPF بالا اجباری می باشد. مقدار کمی از ملانین برای حفاظت از پوست در برابر نور خورشید ضروری است. استفاده بیش از حد از این صابون باعث حساسیت و خارش پوست می شود.

مواد اضافی در این صابون :

اخیرا صابون انبه اسید کوجیک برای روشن کردن رنگ پوست بسیار محبوب شده است. کوجیک اسید برای روشن شدن پوست استفاده می شود و انبه برای لایه برداری و نرم کردن پوست مفید است. در واقع با اضافه کردن موادی نظیر انبه به این نوع صابون به لایه برداری پوست کمک می کنید.

هشدار :

صابون کوجیک اسید به عنوان سفید کننده پوست است اما نتیجه آن دائمی نیست. وقتی که نتیجه دلخواهتان را بر اثر استفاده از این صابون دیدید ، استفاده از این صابون را قطع نکنید. می توانید تعداد دفعات استفاده از صابون را کاهش دهید اما مصرف آن را کامل قطع نکنید.

نتایج بدست آمده از این صابون بر روی پوست افراد مختلف متفاوت است. بنابراین نمی توان به طور قطعی گفت که ظرف چه مدت نتیجه صابون را بر روی پوست خود خواهید دید. وقتی از این صابون استفاده می کنید زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا مشکلات پوستی شما را افزایش می دهد. این صابون به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک می کند و باعث تولید سلول های جدید می شود. به عنوان سفید کننده برای پوست است و البته عوارضی را بر روی پوست های حساس ایجاد می کند. استفاده از این صابون به بهبود رنگ و بافت های پوست کمک می کند.