اگر از شنیدن این جملات که کم غذا خوردن و ورزش تنها راههای کاهش وزن هستند خسته شده اید ، اکنون زمان آن فرا رسیده است که به فکر پیدا کردن روش های جدید باشید. حیله های علمی برای کاهش وزن که در این مقاله مورد اشاره قرار می گیرند ممکن است کمی عجیب باشند ، اما امتحان آنها ضرر ندارد.

ـ مصرف شکلات در وعده صبحانه

خبر خوب برای کسانی است که عاشق شیرینی هستند و ممکن است در خوردن آن برای خود یکسری محدودیت هایی را ایجاد کرده باشند. پیشنهاد نمی کنیم که یک شکلات تخته ای را بطور کامل هر روز بعد از بیدار شدن بخورید ، می توانید هرروز تکه ای از آن را جدا نموده و مصرف کنید. حتی می توانید در خانه اسموتی شکلات و یا حتی شکلات تخته ای خانگی با اضافه نمودن بادام درست کنید. پس خوردن یک ماده شیرین آن هم به شیوه سالم شما را راضی نگه می دارد.

ـ یک تکه بزرگ انتخاب کنید

تفاوتی ندارد که سالاد باشد و یا سوپ یا خورش همیشه سعی کنید که سبزیجات خود را در سایزهای بزرگ برش دهید زیرا زمان کمتری برای آماده سازی آن لازم است که به کاهش وزن شما نیز کمک می کند و علت این است که تکه های بزرگ سبزیجات به زمان بیشتری جهت جویده شدن و تلاش بیشتری نیاز دارند و می تواند به شما کمک کند که از خوردن غذا لذت ببرید همچنین این امر سبب می شود که شما کمتر غذا بخورید.

ـ خرید با پول نقد

استفاده از پول نقد در خرید بجای کارت های بانکی باعث می شود که شما آگاهانه تر خرج کنید در نتیجه مواد غذایی بی ارزش را از سبد غذایی خود حذف نموده و نمی خرید.

ـ مصرف آب گرم

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان آب گرم و یا حتی داغ قبل از غذا باعث می شود که سریع تر احساس سیری به شما دست دهد و در نتیجه غذای کمتری خواهید خورد.

ـ تنهایی غذا نخورید

زمانیکه افراد تنهایی غذا می خورند امکان آن وجود دارد که چندین برابر حالت عادی غذا میل کنند. سعی کنید که حتما در کنار یک نفر غذایتان را بخورید حتی نیازی نیست که با او آشنا باشید. برای نتیجه گرفتن از این شیوه می توانید در پارک ، کافه و یا اتاق استراحت محل کارتان غذا بخورید که افرادی در کنار شما باشند.

ـ عکس انداختن

مواد غذایی و اسنک هایی را که در طول روز مصرف می کنید بر روی یک برگه بنویسید ، بدین صورت از میزان کالری مصرفی خود در طول روز آگاهی خواهید داشت. حتی با عکس گرفتن از وعده های غذایی خود می توانید در انتهای روز میزان مواد مصرفی خود را بررسی نمایید.