رژیم غذایی مناسب برای دندان اگر زیاد چای می نوشید و یا سیگار می کشید انتظار نداشته باشید که دندان های شما به سفیدی مروارید باشد . کولا و نوشیدنی های تیره نیز می توانند موجب تیرگی دندان ها شوند. به طور کلی هر خوراکی تیره ای ممکن است روی رنگ دندان های شما اثر منفی داشته باشد . بعد از مصرف مواد غذایی با این ویژگی، بلافاصله مسواک بزنید . برای راحت تر تمیز شدن دندان هایتان سیب بخورید.

مسواک خود را تغییر دهید مسواک خود را حداقل هر دو یا سه ماه یکبار عوض کنید ، در غیر این صورت فقط باکتری ها را به دهان خود انتقال خواهید داد. برای مسواک زدن به بهترین روش به عقیده ی پزشکان ، مسواک را طوری بگیرید که با لثه زاویه ی 45 درجه داشته باشد و به نرمی و با حرکات دورانی روی لثه و دندان ها بچرخانید. مسواک خود را مثل مداد در دست بگیرید تا از فشار زیاد به دندان ها جلوگیری نمایید.

زبان خود را تمیز کنید هر روز صبح از یک زبان شور به منظور از بین بردن پلاک های روی زبان و تازه کردن نفس استفاده کنید. یکی از دلایل بوی بد دهان تجمع باکتری ها روی زبان است و یک زبان شور می تواند در این مورد به شما کمک کند. علاوه بر اینها ، استفاده از یک زبان شور مفید تر از کشیدن مسواک روی زبان است .

مواد غذایی پاک کننده بخورید با خوردن مواد غذایی سفت و ترد به تمیز ماندن دندان ها کمک خواهید کرد. همانطور که گفته شد سیب ، که به عنوان مسواک طبیعی از آن یاد می شود ، یکی از این مواد غذایی است . دیگر گزینه هایی که می توانید از آنها استفاده کنید شامل : هویج خام ، کرفس و ذرت بو داده هستند ، برای تاثیر بیشتر ، اگر قادر به مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا نیستید ، مواد غذایی شوینده را به عنوان آخرین خوراکی در وعده غذایی خود مصرف کنید.

سرکه سیب غرغره کنید این کار را صبح ها انجام داده و سپس مسواک بزنید . سرکه لکه های روی دندان و باکتری های دهان را ازبین برده و به سفید شدن آنها کمک می کند.

دندان های خود را یکبار در هفته با جوش شیرین بشویید این کار به سفید شدن دندان ها و از بین رفتن لکه روی آنها کمک می کند. مثل خمیر دندان از جوش شیرین استفاده کنید. البته نمک جایگزین خوبی برای جوش شیرین محسوب می شود.

به محض بیرون آمدن و قبل از رفتن به رختخواب مسواک بزنید زیرا بزاق دهان ، که موجب بروز پلاک دندانی می شود ، در این مواقع خشک شده و بهتر است قبل و بعد از خواب آن را بشوییم .