بر اساس مطالعات ، تجمع چربی در نقاط مختلف بدن ، ما را درباره ی بسیاری از عادات شخصی در زندگی آگاه می نماید و همچنین چگونگی کاهش وزن و چربی سوزی صحیح و متناسب با نوع اضافه وزن در بدن را برای ما توضیح می دهد.

در این مقاله به پنج قانون مهم در کاهش وزن ، که بر اساس ناحیه ای که چربی در آن تجمع یافته طراحی شده اند ، می پردازیم.

بالا تنه اگر ذخیره ی چربی در قسمت ساعد ، دست ها ، پشت ، شانه ها ، قفسه سینه و دور کمر بیش از حد نرمال باشد یعنی شما از نظر فیزیکی فعالیت چندانی ندارید و همچنین از مواد غذایی ناسالم استفاده می کنید.

بنابراین ، بهتر است در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد نمایید و مصرف روزانه 500 تا 1000 کالری را در برنامه ی ی خود در نظر بگیرید. پنج نوبت ورزش در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه کافی به نظر می رسد. برای نتیجه گیری بهتر ، به انجام تمرینات ورزشی ، که روی بالا تنه تمرکز بیشتری دارند ، بپردازید.

نواحی شکمی ( از ناف تا بالای کمر) اگر کمر ، بالای شکم و پشت ناحیه ای است که بیشترین تجمع چربی را دارد ، یعنی بدن شما بیش از حد کورتیزول ، یا همان هورمون استرس ، تولید می کند.

به همین جهت بهتر است خود را با یک سری از تمرینات یوگا و پیلاتس درگیر کنید. همچنین غذاهای سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر مصرف نمایید.

تمام پشت ، قفسه ی سینه و نواحی شکمی اگر افزایش وزن در این ناحیه بیشتر باشد ، احتمالا شما رژیم غذایی ناسالمی دارید و یا وعده های غذایی شما از نظم خاصی برخوردار نیستند و تحت چنین شرایطی در وعده های موجود پرخوری می کنید. علاوه بر این ، فعالیت بدنی کافی ندارید.

برای کاهش وزن ، مواد غذایی سالم را جایگزین مواد غذایی موجود در رژیم فعلی خود نمایید. در روز 5 وعده ی غذایی برای خود در نظر بگیرید ، خوردن غذا در این وعده ها باید متعادل باشد. همچنین به فعالیت های بیشتر بدنی مثل شنا ، ورزش های مختص کمر و شکم بپردازید . پیاده روی را فراموش نکنید.

ناحیه ی شکمی ، ران و باسن این ناحیه را در بانوان ، منطقه ی بحرانی می نامند و این بدان معناست که تجمع چربی در این ناحیه نشانه ی کمبود فعالیت های ورزشی است. دوچرخه سواری ، تمرینات مختص پایین تنه برای برطرف کردن چاقی این ناحیه از بدن مفید خواهد بود.

ناحیه ی شکمی ، باسن و کل پا در اکثر موارد ، زنان چاقی را در ناحیه ی پایین تنه خود تجربه می کنند که این مشکل می تواند در نتیجه ی بارداری پدید آید. باز هم انجام فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه برای از بین بردن چربی بیش از حد این نواحی پیشنهاد می شود.