من و همکارانم تحقیق کوچکی را در مورد قرار دادن زنان در یک رژیم طراحی شده، برای کم کردن وزن انجام دادیم تا آنها بتوانند به این وسیله وزن کم کنند.

یک گروه به راحتی رژیم را دنبال کردند. گروه دیگر تمرینات آموزش قدرت را انجام دادند. زنان در هر دو گروه همانطور که طراحی شده بود در مدت یک سال از مطالعات ما در حدود ۹ کیلو وزن کم کردند، اگرچه ترکیب و نحوه وزن کم کردنشان با همدیگر تفاوت داشت. گروهی که از طریق رژیم وزن کم کردند، حدود ۲/۵ کیلو هم از حجم عضلاتشان کاسته شد. اما زنانی که تمرینات آموزش قدرت را انجام دادند، حجم عضلاتشان را ثابت نگاه داشتند، در نتیجه چیزی که از دست دادند فقط چربی اضافه اشان بود.

عضلاتتان را تغذیه کنید

اگر طبق این برنامه عمل کنید عضلاتتان همه مواد غذایی را که احتیاج دارند نه تنها برای انجام تمرینات آموزش قدرت، بلکه برای یک زندگی فعال به دست خواهند غذایی را در سه روز آینده اجرا کنید. اگر مانند بیشتر داوطلبان ما باشید پنجره های بسیاری را برای پیشرفت پیدا خواهید کرد.

اگر می خواهید یک وزن متعادل و مناسب سالم داشته باشید، مصرف سایز خود توجه زیادی داشته باشید ممکن است خیلی چیزها کوچک تر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. برای نان و گروه غلات از تمام غلات استفاده کنید تا کاملا سیر شوید و مواد لازم خود را به طور کامل دریافت کنید.

در ادامه به شما می گوییم که چطور عضلاتتان از اجزای غذایی که می خورید، استفاده میکنند:

کربوهیدرات

عضلات به سرعت از کربوهیدراتها و گلوکز ذخیره شده در عضله و کبد انرژی به دست می آورند. وقتی ما به حرکت سریع یا مصرف نیروی زیادی نیاز داریم، این سوخت آماده شده استفاده می شود. دردی را که در طول یک ورزشی شدید در عضلات احساسی می کنیم، اسید لاکتیکی است که بعد از تمام شدن گلوکز بدن، ترشح می شود.

چربی

چربی منبع سوخت دیگری برای عضلات است. میزان این سوخت در بدن کمتر از کربوهیدراتها است، زیرا برای مصرف باید از مسیر متابولیسم پیچیده ای عبور کند. در عوض ذخیره های چربی بدن ما، بسیار زیاد هستند و این یعنی که ما میتوانیم هنگام انجام کارهای سنگین از آنها استفاده کنیم. یک زن معمولی در حدود ۱۸۰۰ کالری کربوهیدرات ذخیره شده دارد، ولی چربی ذخیره شده در حدود ۷۰/۰۰۰ تا ۸۰/۰۰۰ کالری است. چربی، سوخت اصلی بدن ما هنگام یک ساعت پیادهروی یا سه ست بازی تنیس است.

پروتئین

میوفیبرها که ساختمان ماهیچه را تشکیل میدهند، از پروتئین ساخته شده اند. این سلولها دائماً احتیاج به تعمیر و تغییر مکان دارند. در واقع بدن ما هر روز به طور معمول ۴۵۰ گرم از حجم عضلات را تجدید فرآیند چرخه تجدید و احیاء، تأمین می شود. اما حدود ۱۱۵ گرم از پروتئین را به راحتی میتوان از منابع متنوع گیاهی و حیوانی تأمین کرد. ممکن است تصور کنید آموزشی قدرت علاوه بر ساختن عضله، پروتئین بدن را هم تأمین می کند اما تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادهاند که اینطور نیست. تحقیقات جدید ما نشان میدهد که آموزش قدرت نمیتواند پروتئین لازم بدن را نیز تامین کند.

در مورد مکمل های پروتئین چطور؟ این مکمل ها لازم و ضروری نیستند: تا به حال هیچ تحقیقی نشان نداده است که آنها حجم یا نیروی عضلات را افزایش می دهند. در واقع پروتئین اضافه میتواند مضر هم باشد، زیرا کلیه های شما باید به طور مداوم کارکنند تا بتوانند از فرایند باعث افزایش کلسیم از دست رفته در استخوان ها می شود.