شستن پاها:

هر روز با آب گرم و صابون پاهای خود را بشوئید. از خیساندن شدید پا خودداری کنید. زیرا خیساندن مقاومت پوست را کم کرده و شانس پیدایش عفونت را بیشتر می کند. هیچ وقت آب داغ بکار نبرید. بایستی ابتدا میزان گرمی آب را با دست امتحان کنید زیرا در صورت ابتلا به نوروپاتی ممکن است شدت گرمی آب را احساس نکنید. با استفاده از صابون دستی پاها را صابون زده و بشوئید و بلافاصله آن را خشک کنید. خشک کردن بین انگشتان بسیار مهم می باشد زیرا در غیر این صورت احتمال عفونت قارچی بین انگشتان بیشتر می گردد. شست و شوی روزانه پاها به هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن جزو مواظبت های مهم روزانه پا می باشد.

هر روز پاهای خود را معاینه کنید

بعد از این که پاهایتان را شسته و خشک نمودید در محل روشنی آنها را معاینه کنید. اگر نتوانید به اندازه ای خم شوید که کف پای خود را مشاهده کنید از یک آیینه استفاده نمایید. اگر بینایی شما ضعیف می باشد، از شخص دیگری بخواهید که پای شما را معاینه کند. به خشکی پوست و ترک های پوستی بخصوص در نزدیکی های ناخن و بین انگشتان بیشتر دقت کنید. اگر زخم یا عفونت پا بطور سریع بهبود نمی یابد با پزشک خود مشاوره کنید.

مواظبت روزانه از پوست

با استفاده از لوسیون های مرطوب کننده مانند نیوآ یا کرم های لانولین دار پوست خود را نرم نگاه دارید. از لوسیون های معطر استفاده نکنید زیرا با داشتن الکل عوض نرم کردن پوست را خشک می کند. از مالیدن لوسیون یا کرم در بین انگشتان خودداری کنید.

اگر پایتان بیشتر عرق می کند پودر تالک، پودر بچه و یا از پودر مخصوص پا استفاده کنید. دقت کنید که پودر در بین انگشتان کبره نبندد.