چقدر من می توانم وزن کم کنم ؟

برای وزن کم کردن باید کالری هایی که می خورید کمی کمتر از آن چیزی باشد که روزانه بدن شما مصرف می کند اما این مقدار بسته به افراد مختلف تفاوت دارد. مقدار دقیق بسته به ترکیب بدنی شما دارد. یا این که چه مقدار بدن شما چربی دارد، بستگی به سوخت و ساز بدن شما دارد و وزنی که می خواهید از آن شروع کنید اما با یک حساب سر انگشتی می توان چنین گفت که در طول 21 روز تا یک ماه، هرچه قدر که سنگین تر باشید وقتی شروع به وزن کم کردن بکنید بیش ترین وزن را کم خواهید کرد. وقتی شما وزن کم می کنید این اتفاق در تمام قسمت بدن شما می افتید. اما این ممکن است در بعضی از نقاط طولانی تر باشد مانند بازوها و ساق پاها، در این جا است که ورزش می تواند کاملاً مفید باشد. کار بر روی نقاط ضعف باعث می شود که وزن سریع تر کم شود.

چـرا تـلاشـهای شما برای لاغری معمولاً بی نتیجه میماند؟ برای موفقیت چه باید کرد؟ چرا لاغر شدن اینقدر زمان می برد، و چرا آخرین ۵ کیلویی کـــه می خواهیم کم کنیم اینقدر دشوار است؟ چه توصیه هایی بـرای ورزش کــردن بیـــرون از بـــاشگاه دارید؟ در این مـقاله به پرسش های شما در ارتباط با کاهش وزن پاسخ می دهیم.

سؤال: وقتی ورزش کنیم و درست غذا بخوریم ، چقدر باید طول بکشد تا وزن کم کنیم؟

جواب: شتاب وزن کم کردن شما تا حد زیادی بستگی به میزان ورزش و میزان غذا خوردن شما دارد.

اما کم کردن مقدار زیادی وزن با یک رژیم کوتاه و ضربتی به هیچ وجه سالم و ماندگار نیست. متخصصین معمولاً توصیه می کنند که در هفته بیشتر از نیم یا یک کیلو وزن کم نکنید.

برای کم کردن نیم کیلو از چربی های بدنتان، باید بدنتان حداقل ۳۵۰۰ کالری کمبود داشته باشد. برای اینکه بتوانید در هفته نیم کیلو کم کنید، باید حداقل هفته ای به طور متوسط ۵۰۰ کالری از کالری های مصرفیتان کم کنید. و برای کم کردن یک کیلو وزن، این مقدار باید دوبرابر شود. این کمبود کالری را میتوانید از طریق ترکیب رژیم های غذایی و ورزش به دست آورید. مثلاً برای ایجاد ۱۰۰۰ کالری کمبود، باید حداقل ۵۰۰ کالری کمتر از نیاز بدنتان غذا بخورید و ۵۰۰ کالری را هم از طریق ورزش بسوزانید.

آشکار است که وزن کم کردن نیازمند تلاش، زمان و تعهد است. باید اول خودتان را آماده کنید. دراین فصل خیلی افراد انگیزه زیادی برای لاغر شدن پیدا میکنند. چون فصل تابستان است و دیگر نمی توانند بدنشان را زیر لباسهای گشاد زمستانی مخفی کنند. اما خیلی زود دلسرد می شوند چون نتیجه ای که باید را نمی گیرند.

به همین خاطر است که می گویم در اولین قدم باید هدی واقعگرایانه برای خود انتخاب کنید. مثلاً اگر می خواهید ۱۰ درصد از وزن بدنتان را کم کنید، معقول است که حداقل ۶ ماه به خودتان زمان بدهید-نه اینکه فقط شش هفته.

توصیه من این است که تک تک غذاهایی را که می خورید و هر کالری که مصرف میکنید را جایی ثبت کنید تا آخر روز بدانید که چقدر مصرف کرده اید. این راه خوبی برای بیدار کردن شماست. وقتی این کار را بکنید خواهید دید که چقدر از آنی که فکر میکردید کالری بیشتری مصرف کرده اید.

چقدر می توانم وزن خود را کاهش دهم؟