گل انداختن گونه

مواد اولیه :

1 ق. غ. بوره ارمنی 2 ق. غ. آب لیمو

طرز تهیه و مصرف :

بوره ارمنی را پودر کرده، آب لیمو را به آن اضافه نمائید. مدت 15 دقیقه بر روی صورت بخوابانید، سپس با آب ولرم بشوئید. این عمل را هفته ای 2 مرتبه تکرار کنید.

فواید : بوره ارمنی خون را به ظاهر پوست کشانیده و باعث سرخی گونه ها می شود.

گل انداختن گونه

مواد اولیه :

1 عدد پیاز سرخ

طرز تهیه و مصرف :

پیاز را پوست کنده رنده نموده آب آنرا بگیرید و مدت 3 دقیقه به صورت ماساژ دهید و نیم ساعت بعد آن را با آب ولرم بشوئید. هفته 2 مرتبه این کار را انجام دهید.

فواید : این عمل برای صورت های چرب نافع است و استفاده از آن باعث کشانیدن خون به سطح پوست می شود و باعث گل انداختن گونه ها می گردد.

چگونه برافروختگی و قرمز شدن پوست را درمان کنیم؟

خودتان را آرام کنید

آرام کردن خودتان می تواند به پاسخ استرسی فعال پایان دهد. با پایان یافتن پاسخ استرسی، تغییراتی که در بدن ایجاد کرده هم متوقف می شود از جمله انحراف خون بدن به اندام هایی خاص به دلیل آمادگی اضطراری.

با مشکلات اضطراب اجتماعی خود مقابله کنید

اغلب ما به این دلیل احساس خجالت می کنیم چون نگران فکر مردم درباره خودمان هستیم. هر چه بیشتر نگران دلسرد شدن احتمالی یک شخص، مسخره کردن یا طرد شدن از سوی او باشید، بیشتر دچار اضطراب اجتماعی خواهید شد. به دست گرفتن مشکلات اضطراب اجتماعی، می تواند احساس خجالت را محدود کرده و واکنش های مرتبط با آن از قبیل برافروختی و گلگون شدن صورت را کاهش دهد.

کاهش موقعیت های استرس زا

از آن جایی که بالا رفتن مستمر استرس می تواند باعث ایجاد برافروختگی و قرمزی پوست شود، کاهش استرس وارد شده بر بردن می تواند این عوارض را محدود کند. هر چه خونسرد تر و آرام تر شوید بدن تان کمتر این عوارض را تجربه خواهد کرد.

تهیه ماسک خانگی برای گل انداختن گونه