سیاهی دور چشم هم برای خانم ها و هم برای آقایان نگرانی بزرگی محسوب می شود . آیا شما هم سیاهی دور چشم را تجربه کرده اید ؟ و قصد دارید از آن خلاص شوید ؟ بهتر است سری به شپزخانه ی خود بزنید . جوش شیرین ، ماده ای که معمولا در هر آشپزخانه ای پیدا می شود ، برای از بین بردن سیاهی دور چشم گزینه ی مناسبی است . سیاهی دور چشم در برخی ارثی و برای برخی دیگر به دلیل بیماری و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن بوجود می آید .

 

اما امروزه مردم ساعت های زیادی را صرف نگاه کردن به وسایل الکترونیکی مثل تبلت و لپ تاپ می کنند و به همین دلیل هم دچار این مشکل می شوند . همچنین اگر پوست اطراف چشم در معرض تابش نور خورشید قرار گیرد ، تغییر رنگ می دهد .

 

خبر خوب اینکه شما می توانید با توجه به دلیل ایجاد و شدت این سیاهی راهکارهای زیادی را برای از بین بردن آن انتخاب نمایید . جوش شیرین هم یکی از همین راهکارها است و در صورت استفاده ی مداوم بسیار موثر خواهد بود .

 

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی به حساب می آید و به از بین رفتن سلول ها ی مرده ی سطح پوست کمک می کند . البته همیشه بخاطر بسپارید که جوش شیرین پوست را خشک می کند و بعد از جوش شیرین استفاده از یک مرطوب کننده ی قوی را فراموش نکنید .

 

چطور از جوش شیرین برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده کنیم ؟

 

شما باید ابتدا از موثرترین و بهترین راههای استفاده از جوش شیرین برای سیاهی دور چشم آگاه شوید ، بنابراین در این قسمت بهترین راههای استفاده از جوش شیرین را بیان کرده ایم :

 

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب در یک ظرف به خوبی ترکیب کنید. ترکیب شما باید مثل یک خمیر نسبتا روان باشد و سپس آن را به اطراف چشم بزنید . فقط مطمئن شوید جوش شیرین کاملا در آب حل شده است . می توانید ترکیب را روی پوست با یک تکه پنبه یا حتی قاشق پخش کنید . بهتر است برای جلوگیری از حساسیت ، خیلی جوش شیرین را روی پوست نکشید . سپس اجازه دهید ترکیب جوش شیرین و آب به مدت پانزده دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید . استفاده از مرطوب کننده ی قوی را به هیچ وجه فراموش نکنید .

 

جوش شیرین همراه با چای سبز

 

همه ی ما خواص چای سبز برای سلامتی را می شناسیم . در این چای آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که با علایمی همچون تغییر رنگ پوست اطراف چشم مبارزه می کند .

 

یک فنجان چای سبز برای خود تهیه کنید و اجازه دهید کمی خنک شود . یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن بیافزایید و دو تکه پنبه را به آن آغشته نمایید . پنبه ها را روی پوست زیر چشم به مدت پانزده دقیقه قرار دهید ، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید .