فصل تابستان فصلی است که اکثر خانم ها علاقه به پوشیدن صندل های زیبا دارند. اما در این فصل با وجود گرمی هوا، پاها بیشتر عرق می کنند و در نتیجه بوی ناخوشایندی می گیرند. جلوگیری از بدبو شدن پاها با وجود 250000غده عرق در پاها کار سختی به نظر می رسد. اما با چند ترفند ساده می تواند از آن جلوگیری کرد. غدد عرق با وجود مفید بودن برای بدن و مرطوب و خنک نگه داشتن بدن، با رطوبتی که ترشح می کند فضا را برای رشد باکتری های بی هوازی که بوی بدی تولید می کنند، مناسب می کند. اما با استفاده از ترفند های زیر می توانید با خیال راحت پاهایتان را از کفش خارج کنید.

نگهداری درست کفش ها

با قرار دادن کفش های تازه از پا خارج شده و مرطوب در جعبه های در بسته، فقط فضای مناسبی برای رشد و تجمع باکتری های بی هوازی که تولید بوی ناخوشایند می کنند، فراهم می کنید. محققان توصیه می کنند کفش های خود را در فضای باز نگهداری کنید تا از رشد و گسترش میکروب ها و باکتری ها جلوگیری کرده و مانع نفوذ آنها به بدن خود شوید.

کفش هایتان را تعویض کنید

اگر عاشق یک جفت کفش هستید و یا در آن احساس راحتی زیادی دارید، سعی کنید هر روز آن را نپوشید و حداقل پس از هر بار پوشیدن یک روز اجازه دهید تا کاملا خشک شود و از کفش دیگری استفاده کنید.

پاهایتان را بخیسانید

هفته ای چند بار به مدت 15 دقیقه پاهایتان را در تشت حمام در آب نیمه گرمی که چند قطره روغن درخت چای و جوش شیرین و نمک دریا ریخته اید، بخیسانید. این کار بهترین فرمول برای شستشوی پاهاست که باکتری ها و میکروب ها را ازبین برده و مانع بوی ناخوشایند می شود. برخی از چای کیسه ای و صابون نیز استفاده می کنند. دقت کنید پس از شستشو ظرف را خوب ضد عفونی کنید تا از برقراری باکتری ها در ظرف برای استفاده بعدی جلوگیری شود.

جوراب بپوشید

وقتی کفش های بسته می پوشید، استفاده از جوراب بسیار مهم است. کفش های بسته بدون جوراب عامل اصلی بوی بد پا است. جوراب باعث می شود رطوبت کفش خارج شود و بوی بد در کفش باقی نماند. جوراب های پنبه ای و نخی می توانند رطوبت بیشتری را خارج کنند. اگر پاهای شما بیش از حد عرق می کند سعی کنید در طول روز یک یا دوبار جوراب هایتان را تعویض کنید.

کفش با تهویه مناسب بپوشید

کفش های ورزشی، بوت ها و کالج ها عموما از مواد پلاستیکی و چرم های سنگین ساخته شده اند که هوا نمی توان ورود و خروج داشته باشد. برای پیاده روی سعی کنید از کفش هایی که از پارچه های سبک و تور مانند ساخته شده اند استفاده کنید و در طول تابستان صندل های زیبا و کفش های روباز را انتخاب کنید تا هوا در پاهایتان جریان داشته باشد.