بیشتر افراد فکر میکنند زیبایی دست ها فقط با سفید و محکم شدن ناخن ها و از بین بردن زردی آنها حفظ می شود. اما بهتر است بدانید برای زیبایی دستها باید به پوست اطراف ناخن ها و پوست دست ها نیز توجه کرد. بیشتر مواقع اطراف ناخن ها تیره تر از پوست سایر قسمت های انگشتان هستند. در این مورد نیز مواد طبیعی و خانگی می توانند کمک کننده باشند. در این مطلب چند درمان طبیعی و خانگی را برای از بین بردن تیرگی پوست اطراف ناخن ها برای خانم هایی که به زیبایی ناخن ها و دست ها اهمیت می دهد، آورده شده است.

1-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از مهم ترین مواد طبیعی در روشن کردن پوست است. گوچه فرنگی کمک می کند تا تیرگی پوست اطراف ناخن ها برطرف شده و آنها را روش می کند. یک گوجه فرنگی برداشته و به دو سمت تقسیم کنید. قبل از خواب آن را به پوست دست به ویژه نواحی تیره بمالید و تا صبح دست ها را نشویید.

2-ژل آلوئه ورا

همه ما از خواص آلوئه ورا به خوبی آگاهی داریم و می دانیم این گیاه  دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث بازسازی پوست و روشن شدن آن می شود. استفاد از آن تاثیرات رویایی روی پوست دارد. ژل آلوئه ورای تازه را از برگ آن خارج کرده و چند دقیقه روی پوست دست ماساژ دهید. اگر پوست خشکی نیزدارید، این ماده می تواند بهترین درمان برایتان باشد. از ژل آلوئه ورا حداقل دوبار در هفته استفاده کنید.

3-ماست

مقداری ماست را به قسمت های تیره پوست دست زده و پس از 15 دقیقه با آب معتدل شستشو دهید.

4-آب سیب زمینی

آب سیب زمینی به عنوان یک پاک کننده قوی پوست شناخته شده که برای پاکسازی عمیق پوست استفاده شده و رنگ نامطلوب پوست و تیرگی ها را برطرف می کند. یک سیب زمین برداشته و آن را رنده کنید. آب آن را از سیب زمینی های رنده شده خارج کرده و با استفاده از یک پنبه نخی به انگشتان خود به خصوص نواحی تیره آن بزنید. پس از 15 تا 20 دقیقه با آب معمولی آن را شستشو دهید.

5-زردچوبه

همه ما میدانیم زردچوبه یک ماد اساسی است که در بهبود پوست تاثیر بسزایی دارد و سالهاست که در روش های زیبایی و مراقبت از پوست از آن بهره می گیرند. مقداری پودر زردچوبه را با چند قطره آب مخلوط کرده و خمیر درست کنید و به آرامی روی پوست دست و نقاط تیره اطراف ناخن و انگشت ها ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه با آب نیمه گرم آن را شستشو دهید.

6-روغن بادام

روغن بادام تاثیرات معجزه آسایی روی رنگ نامطلوب پوست دارد. مواد مغذی و ویتامین های موجود در روغن بادام باعث روشن شدن و زیبایی پوست دست و انگشتان خواهد شد. مقداری روغن بادام روی دست ها ریخته و به حالت دایره ای به مدت چند دقیقه آن را ماساژ دهید. 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و آن را بشویید و حتی می توانید شب این کار را کرده و صبح دستانتان را شستشو دهید. رروز نیز می توانید این درمان را انجام داده و از تاثیرات آن بهره مند شوید.