روغن های ماساژ از گیاهان بومی استخراج می شوند و برای ماساژ بدن اغلب با کمی غلظت استفاده می شود. استفاده از روغن های طبیعی جدیدترین روش در بازار بوده که علاوه بر نرم کنندگی پوست خواص زیادی دیگری نیز دارد. کلید آرامش بیشتر هنگام ماساژ انتخاب نوع مناسبی از روغن ها است که باعث جوانی و بازسازی پوست نیز خواهد شد. برخی از روغن های ماساژ بسیار ملایم بوده و با نفوذ عمیق به لایه های زیرین پوست، آن را تغذیه می کنند و احساس آرامش را به شما منتقل می کنند. این یک رویکرد جامع است که می تواند به شما کمک کند که استرس و سایر مشکلات اساسی را از بین ببرید. در این مطلب راهنمای کاملی از برخی روغن های ماساژ موجود در بازار وجود دارد.

1-روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به دلیل ساختار نرم و ملایمی که دارد، برای ماساژ استفاده می شود. همچنین احساس آرامش و تسکین اعصاب را به دنبال داشته و برای بهبود افتادگی پوست بدن نیز مفید است.

2-روغن گل شمعدانی

روغن گل شمع دانی کمک زیادی به افزایش انعطاف پذیری و سفتی پوست می شود. همچنین گردش خون را در نقطه ماساژ افزایش داده که نتیجه آن پوست جوان و شاداب خواهد شد.

3-روغن چوب صندل

روغن صندل دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد. این خاصیت همچنین باعث کاهش تولید سلول های اضافی کرده و از بروز پیری در پوست جلوگیری می کند. مطالعات زیادی نشان می دهد که روغن چوب صندل برای انواع بیماری های پوستی نظیر سرطان پوست مفید است. این روغن دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب است که به تسکین پوست و بهبود ساختار آن کمک می کند. همچنین به دلیل بوی ملایمی که دارد برای آروماتراپی نیز از این روغن استفاده می شود.

4-روغن بهار نارنج

روغن بهار نارنج روغنی متداول در ساخت کرم های مخصوص کوچک کردن منافذ و جلوگیری از بسته شدن آنها، استفاده می شود. همچنین خاصیت آبرسانی خوبی برای پوست های خشک دارد.

5-روغن درخت چای

این روغن به طور مخصوص برای پوست هایدارای آکنه استفاده می شود و این به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب آن است. این روغن همچنین در محصولات و کرم های ضد جوش و لوسیون ها استفاده می شود.

6-روغن اکالیپتوس

این روغن از برگ های تازه درخت اکالیپتوس گرفته می شود. فواید موجود در این روغن برای پوست تاریخی است. چند قطره از این روغن برای پوست های حساس کافی است. همچنین به عنوان ضد آفتاب طبیعی نیز می توان از آن استفاده کرد.

7-روغن بادام

این روغن از دانه های خشک بادام استخراج شده که روی تمام انواع پوست می توان استفاده کرد. خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد که پوست را تمام مدت مرطوب نگه می دارد. فقط دو قطره روغن بادام از بروز چین و چروک روی صورت جلوگیری می کند.