هزینه های دندانپزشکی سرسام آور است. مراجعه به دندان پزشک برای خرابی دندان ها اجتناب ناپذیر است امامی توانید برخی کارها مثل جرم گیری را در منزل بدون صرف هزینه انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد حتی با مراقبت کامل از دندان ها، باکتری های طبیعی در دهان وجود خواهند داشت. این باکتری ها با پروتئین هایی که همراه غذا وارد دهان می شوند همراه شده و پلاک های دندانی را تشکیل می دهند. این پلاک ها به دندان ها چسبیده و از بین بردن آنها با مسواک دشوار است به خصوص زمانی که در پشت دندان ها جمع می شوند. اگر این جرم و پلاک ها از بین نرود و در دهان باقی بماند، باعث زردی دندان ها شده و عفونت لثه ها نیز در پی خواهد داشت. همچنین اسیدی که از آنها تولید می شود، با غذا مخلوط شده و مشکلات گوارشی را نیز به همراه می آورد. در این مطلب چند روش برای از بین بردن پلاک ها وجرمگیری دندان در منزل وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

1-گل میخک

گل میخک پیروز میدان در جنگ با پلاک دندانی است. 3 تا 4 عدد گل میخک خشک شده را پودر کرده و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. خمیر را روی دندان ها گاشته و مسواک بزنید. این خمیر باعث می شود به طور طبیعی دندان ها جرمگیری شوند.

2-توت فرنگی

توت فرنگی یکی از بهترین مواد طبیعی برای جرمگیری دندان هاست. تنها کاری که لازم است انجام دهید ماساژ یک تکه توت فرنگی روی دندان ها و لثه ها است. فراموش نکنید پس از آن حتما دهان را با آب گرم شستشو دهید.

3-قدرت انار

گل انار را خشک کرده و پودر کنید. مقدار کمی نمک دریا نیز به همراه چند قطره آب به آن اضافه کنید. با این خمیر دو بار در روز مسواک بزنید تا به طور طبیعی و بدون مراجعه به دندانپزشک جرمگیری کنید.

4-جوش شیرین

جوش شیرین یکی از قدیمی ترین مواد موجود در آشپزخانه برای مبارزه با پلاک های دندان است. تنها اری که باید انجام دهید ماساژ مقداری جوش شیرین روی دندان ها است. سپس دهان خود را دو دقیقه باز نگه دارید. پس از آن مسواک بزنید. جرمگیری دندان در کوتاه ترین زمان با این روش امکان پذیر است.

5-برگ گشنیز

آیا می دانستید گشنیز از بیماری های گوارشی نیز جلوگیری می کند؟ همچنین جرم های پشت داندان ها را نیز از بین می برد. تنها کاری که لازم است، شستن دهان با مقداری آب گشنیز است.

6-گردو

خمیری از گردو درست کنید. خمیر را روی دندان ها و لثه ها زده و دو دقیقه مسواک بزنید تا به سادگی جرمگیری کنید.

7-سیب بخورید

ضرب المثلی وجود دارد با این مطلب که یک سیب در روز بخورید و دکتر را نبینید. این نکته ای است که اگر رعایت کنید همیشه سالم می مانید. گاز زدن به سیب باعث می شود دندان ها جرمگیری شود. از طرفی دیگر باعث می شود لثه ها سالم مانده و خونریزی لثه اتفاق نیفتد.

8-پوست پرتقال

پوست پرتقال را خشک کرده و پودر کنید و با مقداری آبلیمو روی دندان ها زده و مسواک بزنید. این کار به طور طبیعی و بدون هزینه دندان ها را جرمگیری خواهد کرد.

این روش ها را دو بار در هفته انجام دهید تا دندانهای سفید و بدون جرم و پلاک داشته باشید.