neckگردن یکی از زیباترین بخش‌ های بدن است و مراقبت از آن اهمیت ویژه‌ ای دارد. در اینجا به نکاتی چند در این رابطه می پردازیم:

به جای استفاده از هر گونه کرم آرایشی سفید کننده، بهتر است از سفید کننده طبیعی استفاده کنید. به این منظور، آب گوجه‌ فرنگی و آب لیموترش را با نسبت سه به یک مخلوط کنید و با پنبه روی گردن خود بمالید و ۲۰ دقیقه بعد با آب گرم بشویید. نمک در از بین بردن و رفع سلول‌ های مرده از سطح پوست بسیار مؤثر است. مقداری نمک را با آب لیمو و پودر زردچوبه حل کنید و خمیر به دست آمده را بر روی گردن خود بمالید.

انواع ماسک‌

ماسک سرشیر تازه: سرشیر، سرشار از مرطوب کننده است که به جوانسازی پوست کمک می‌ کند. مقداری آب خیار و آب گوجه‌ فرنگی را به سرشیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود؛ سپس روی گردن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید تا متوجه سرخی پوست خود شوید. توت فرنگی توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است و به پاک شدن سلو‌ل های مرده پوست بدن کمک می‌ کند و بافت بسیار غنی به پوست شما می‌ دهد. سه عدد توت فرنگی را با شیر مخلوط کنید و روی پوست گردن خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. تمشک تمشک حاوی ویتامین "ث" است و بافت پوست را تقویت می‌ کند. مقداری تمشک را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قاشق چای خوری آب خیار مخلوط کنید و روی گردن خود بمالید. گوجه‌ فرنگی دو قاشق چای خوری ماست را با کمی گوجه‌ فرنگی ترکیب کنید و روی گردن بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. تقریباً تمام خانمها دوست دارند گردن زیبایی داشته باشند. مهم نیست گردن شما کوتاه، بلند و یا متوسط باشد، مهم این است که تلاش کنید گردنی سالم داشته باشید.