nnnnnnnnnاستفاده از ناخن های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی مثل عفونت باکتریایی یا قارچی، اگزمای تماسی و تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه ناخن را به همراه دارد کاشت ناخن های مصنوعی همچنین باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن می گردد.

استفاده طولانی مدت از ناخن های کاشته شده یکبار مصرف گرفته تا ناخن های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت، می تواند باعث واکنش های دردناک و شدید، عفونت پوست اطراف ناخن و شل شدن ناخن شود.

اغلب خانم هایی که از ناخن های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن های طبیعی آنها نازک تر و مات تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می شوند.

nnnnn

اگر اصراری برای استفاده از ناخن های مصنوعی وجود دارد، این ناخن ها باید هر ۳ ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود، ناخن های طبیعی استراحت کنند. افزایش طول ناخن ها ممکن است به وسیله ناخن های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می پوشاند، انجام شود. ناخن های مصنوعی با چسب هایی چسبانده می شوند که باعث شکاف و ترک ناخن می شوند.

پوشاندن ناخن ها به وسیله چسب؛ به دلیل آکریلات موجود در ترکیبات آنها، از لحاظ طبی و پزشکی عوارضی نظیر پوسته ریزی، تغییر بافت ناخن و عفونت های قارچی را به وجود می آورد . بر اساس گزارش های موجود، چسب هایی که برای چسباندن ناخن های مصنوعی به کار می روند، به دلیل آزاد کردن سم سیانید و بخار ناشی از آن می تواند باعث مسمومیت و حتی فوت افراد آرایشگر شود.