مه شو:داشتن موهایی زیبا، رویای همه خانم هاست و نگهداری صحیح از آنها می تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند.اگر به دنبال چند توصیه کاملا کاربردی برای موهای خود هستید، با ما همراه باشید

khawas khorakiha baraye salamt mo

دیر وقت نخوابید

یکی از مسایل بسیار مهم در افزایش رشد مو، برخورداری از خواب کافی و بیدار نماندن های طولانی مدت است. کمبود خواب و خوابیدن نامنظم بر عملکرد سیستم ایمنی بدن، ترشح هورمون ها و استقامت جسمی و روانی تاثیر می گذارد. اگر نسبت به تغییرات داخلی بدن بسیار حساس هستید، باید در نظر داشته باشید که این موضوع می تواند باعث ریزش موهایتان شود. بیشترین میزان هورمون رشد طی خواب ترشح می شود، این هورمون موجب ترمیم پوست، ساخت کلاژن و حتی رشد موها می شود.

هلیله سیاه را فراموش نکنید

خودداری از مصرف غذاهای پرکالری و کم فایده و در عوض خوردن غذاهایی با طعم تندی مثل فلفل می تواند در رشد مو تاثیرگذار باشد، همچنین مصرف هلیله سیاه یا مربای آن ( موجود در عطاری ها)، میوه هایی مثل سیب و گلابی و دانه های مغذی به خصوص بادام، فندق و گردو همگی به سلامت مو کمک می کند.

مصرف هلیله می تواند از سفید شدن موها هم جلوگیری کند.

در شانه زدن موها افراط نکنید

استفاده موضعی از روغن نارگیل و شانه زدن موها باعث افزایش جریان خون و تقویت مو می شود. البته شانه زدن نباید با فشار باشد و باعث کندن مو شود؛ دو تا سه بار شانه زدن در روز کفایت می کند، بیشتر از این میزان ممکن است در دراز مدت باعث آسیب هایی چون موخوره و شکستگی تارهای مو شود. بهتر است از شانه ها و برس های فلزی نوک تیز استفاده نکنید و به جای آن از برس ها و شانه هایی با دندانه های گرد و عریض با جنس نرم و انعطاف پذیر استفاده کنید، همچنین بهتر است، موهای خیس را شانه نزنید.

ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید

کسانی که ناخن های شکننده دارند، باید همانطور که برای پوست خود از مرطوب کننده استفاده می کنند روی ناخن هایشان هم مرطوب کننده بزنند، همچنین نباید در استفاده از مواد آرایشی ناخن مثل لاک افراط کنند زیرا خود این مواد و پاک کننده های آنها می توانند به ناخن آسیب بزنند. مصرف دانه های مغذی و خام بخصوص بادام، فندق و پسته نیز می توانند به سلامت ناخن ها کمک کنند. علاوه بر این برای حفظ سلامت ناخن ها باید از شوینده هایی استفاده کنید که ناخن ها را خیلی خشک نکرده و در عوض براق نگه می دارند.