آیا رابطه ای بین کمبود روی و ریزش مو وجود دارد؟ مقاله روبرو را مطالعه کنید تا به حقایق در این رابطه پی ببرید.

رشد مو وسلامت کلی بطور قابل توجهی با مقدار روی در بدن بعنوان یکی از مواد غذایی که در رشد مو موثر است ، تعیین می شود. بنابراین باید نقش روی در حفظ سلامت فولیکول های مو در نظر گرفته شود. روی یک نوع آنتی اکسیدان است که بدن را از وجود هرگونه رادیکال های آزاد غیر ضروری رهایی می بخشد و قادر به جذب حداکثر مواد معدنی مفید از مواد غذایی می باشد. این بدان معنا است که بدن بطور خودکار سالم باقی می ماند. اگر سطح و میزان روی موجود در بدن کافی باشد سیستم ایمنی بدن قوی می شود ، میزان استرس کاهش می یابد ، بدن مقاومت بیشتری در برابر امراض و عفونت ها خواهد داشت و سوخت و ساز بدن سالم می شود. در نتیجه بدن یک واکنش زنجیره ای سالم خواهد داشت که از جمله نتایج آن می توان به سلامت پوست ، استحکام ناخن ها ، افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو اشاره کرد.

نکته قابل توجه در این میان این است که موی ما بطور طبیعی حاوی مقداری روی است که به جذب پروتئین کمک میکند. همانطور که می دانید مو از پروتئین ساخته شده است. با این حال زمانی که بدن با کمبود روی مواجه می شود از روی موجود در تارهای مو استفاده می نماید که در نتیجه مو و پوست از روی مورد نیاز تخلیه می شوند. این امر همواره در افزایش ریزش مو و خشن شدن پوست موثر است. علاوه بر این رابطه کمبود روی و ریزش مو در مردان و زنان به یک اندازه است. کمبود روی سبب ایجاد مشکل در التیام زخم ها نیز می شود به اینصورت که بدن توانایی جذب پروتئین کافی را از مواد غذایی ندارد در نتیجه هیچ بافت جایگزینی برای درمان جای زخم وجود ندارد.

روی نقش مهمی در حفظ تعادل هورمونی ایفا می کند. همانطور که بسیاری از شما می دانید هرگونه عدم تعادل در استرس و هورمونهای جنسی می تواند منجر به ایجاد الگوهای غیر طبیعی رشد مو شود و این را می توان با حفظ تعادل سطح هورمون ها درمان کرد.