استخر بروید ، یک کوتاهی فانتزی را تجربه کنید و یا برای تعطیلات ساحل دریا و آفتاب دل انگیز آن را انتخاب نمایید ، اما همانطور که به پوست خود اهمیت می دهید باید مراقب موها نیز باشید . تابش آفتاب ، کلر و آب شور موجب خشکی موها می گردد . وسایل حالت دهنده ی گرمازا و مواد شیمیایی نیز عوامل بسیار مخربی برای مو محسوب ی شوند . با وجود همه ی این ها کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای داشتن موهایی سالم و ابریشمی انجام دهید . حتی اگر موخوره ها تمام مو را فراگرفته باشند ، همیشه ترفند های برای درمان آسیب مو در دسترس هستند .

تنها گاهی اوقات از شامپوهای قوی استفاده کنید

شامپویی را انتخاب کنید که با نوع موهای شما سازگاری دارد . در بسیاری از شامپوها مواد شوینده ای یافت می شود که چربی مو را بیش از حد از بین می برند . این نوع از شامپوها اگر به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرند قطعا به مو آسیب می زنند . از یک شامپوی بسیار ملایم و با خاصیت مرطوب کنندگی استفاده کنید و همیشه موها را با آب سرد آبکشی نمایید .

به جای نرم کننده از ماسک مو استفاده کنید

بعد از هر شامپو ، برای موهای تشنه و آسیب دیده ی خود از ماسک مو استفاده نمایید . در ماسک موها مواد اکتیو بیشتری وجود دارد و بسیار موثر تر از یک نرم کننده ی ساده عمل می کند . می توانید خود در منزل ماسک مو بسازید و یا از روغن های مفید برای مو استفاده کنید . برای موهای معمولی ، تنها یک بار در ماه استفاده از ماسک مو کافی است . اما اگر موهای شما بسیار خشک و شکننده شده ، ممکن است حتی به دو بار استفاده از ماسک مو در هفته نیاز داشته باشید . ماسک مو را فقط به ساقه تا نوک موها بزنید . اگر استفاده ی منظم از ماسک مو داشته باشید ، موهای شما هرگز آسیب نخواهد دید .

با احتیاط شانه بزنید

موهای خشک و آسیب دیده بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند . کشیده شدن بیش از حد مو و استفاده نادرست از برس و شانه یکی از عمده دلایل آسیب دیدگی بیشتر موها محسوب می شود . از یک شانه و دندانه درشت برای باز کردن گره ی موها استفاده کنید و حتما این کار را قبل از رفتن به حمام انجام دهید . این نوع از شانه بدون آسیب رساندن به بافت مو به موهای شما فرم می بخشند . این نوع شانه برای موهای فر و موجدار و بلند نیز کاربرد دارد .

موهای آسیب دیده را با احتیاط خشک کنید

مراقب حوله کشیدن به موهای آسیب دیده ی خود باشید . به جای کشیدن حوله روی موها ، تنها با فشردن حوله آب مو را بگیرید . یا حتی ممکن است حوله برای موهای آسیب دیده بیش از حد خشن باشد . از یک تی شرت قدیمی برای خشک کردن موها کمک بگیرید .