سفید شدن موها نشانه ای از افزایش سن است پس طبیعی است که افراد به دنبال رهایی از سفید شدن موها باشند. اما دلیل سفید شدن موها نیز ممکن است ژنتیکی یا پزشکی باشد که باعث تولید کم ملانین می شود. خوشبختانه روش های متعددی برای پوشش موهای سفید، جلوگیری از رشد و افزایش آنها وجود دارد. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

1-بهترین روش تغذیه سالم است

مقدار زیادی سبزیجات، میوه، دانه های کامل و پروتئین بخورید. ویتامین بیوتین باعث حفظ رنگ طبیعی موهای شما خواهد شد که به ویتامین H معروف بوده و در بادام، جو دوسر و خیار به فراوانی وجود دارد.

2-غذاهای سرشار از ویتامین های A،B12،C و E در رژیم غذایی خود قرار دهید

مواد معدنی مورد نیاز برای موها روی، اسید فولیک، آهن و مس است. اگر نتوانید این مواد مورد نیاز را از طریق خوراکی ها دریافت کنید، بهتر است از قرص های مکمل استفاده کنید.

3-اجتناب از محصولات مراقبت از مو با کیفیت پایین

این محصولات حاوی آمونیاک، کلر، فسفات و سولفات هستند. این مواد باعث خشکی موها و ضعیف شدن ریشه ها شده و سفیدی موها را به همراه می آورد. سعی کنید از محصولاتی با ابلاترین مقدار مواد طبیعی استفاده کنید.

4-اجتناب از سیگار کشیدن

افراد سیگاری 4 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در شرایط ثابت دچار سفید شدن موها می شوند. سیگار کشیدن همچنین باعث زبری و شکنندگی بیشتر موها خواهد شد.

5-ماساژ سر فراموش نشود

ماساژ سر بهتر است بیشتر مواقع انجام شود زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و مواد غذایی بیشتری به پیاز موها برسد. این کار هم باعث افزایش رشد موها شده و هم از سفید شدن زود هنگام آنها با افزایش تولید ملانین، جلوگیری خواهد کرد. همچنین برای تقویت بیشتر موها می توانید هنگام ماساژ از روغنهای بادام و نارگیل نیز بهره ببرید.